Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluid uit de muren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rofl
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2016 7:11 pm    Onderwerp: Geluid uit de muren Reageer met quote

Beste Forumgebruikers,

Sinds een maand heb ik nu een irritant geluid in de muur bij mijn slaapkamer. Het klinkt als een laag frequentie, onregelmatig geluid. Het klinkt een beetje zoemerig, als een elektrisch apparaat, maar zeg maar geen constante toon, maar met hele kleine pauzes ertussen.

We hebben al naar veel dingen gekeken waar de oorzaak lag, onder andere:
- Verwarming
- Elektra
- Spullen in onze eigen kamer die tegen de muur aan staan
- Bij onze bovenburen of daar iets tegen de muur aan staat
- Bij onze bovenbovenburen of daar iets tegen de muur aan staat

Het komt tevens ook soms voor dat het overslaat naar andere muren en het daar dan ook te horen is. Onder ons zit een lege winkelpand, dus daar bevinden zich geen apparatuur.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, aangezien dit het slapen enorm lastig maakt.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2016 1:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoor alleen jij dat of horen andere mensen het ook?
Ik vraag het omdat een vriend van me die nota bene electro-akoesticus is ooit 's nachts de hele omgeving is doorgefietst omdat hij dacht dat er ergens werd geheid. Later bleek het een soort tinnitus te zijn, dus iets dat in z'n hoofd zat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Di Apr 19, 2016 2:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Laagfrequent geluid kan van veel oorzaken hebben.
Zie ook website over bromtoon Zutphen onderzoek.bromtoonzutphen.nl.
Hebben jullie een centraal afzuigsysteem ,ketelhuis ,luchtbehandelingsinstallatie in het gebouw of grote ventilatoren van koelinstallaties van bijvoorbeeld supermarkten in de omgeving?
Quote:
Soms zijn er klachten over laagfrequent geluid dat niet hoorbaar is voor andere mensen. Dan is de bron in de regel niet aan te wijzen door metingen van laagfrequent geluid, ook niet als meerdere personen klachten hebben. Zelfs uitgebreide, goede metingen blijken de gezondheidsklachten niet te kunnen verklaren. Dat betekent niet dat het geluid er niet is. Laagfrequent geluid is altijd overal aanwezig. Het wordt veroorzaakt door veel verschillende bronnen en het is niet uit te schakelen. Onderzoek naar de bron heeft dan geen zin.
Bron ggd.groningen.nl

Dit stukje kom ik overal tegen. Als meerdere mensen het horen dan moet er toch een mogelijkheid zijn om dat te meten???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.