Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidshinder muzieklessen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Di Mrt 22, 2016 1:40 am    Onderwerp: geluidshinder muzieklessen Reageer met quote

Er zijn steeds minder muziekscholen in Nederland, dus ik mag blij zijn dat ik nog een baan heb in een van de overgebleven instituten.
Aanleiding om dit bericht te plaatsen is dat ik het steeds moeilijker vind om me te kunnen concentreren
tijdens mijn werk daar. De geluids-isolatie in het gebouw is compleet mislukt.
Hoeveel decibellen kan ik negeren? Klarinet, accordeon, harp, piano en trompet? Alleen lichte muziek is naar een andere locatie verhuisd.
De werkgever zegt dat het er bij hoort wanneer je muziekles geeft.
Mijn leerlingen geven wellicht ook overlast Wink , ze leren namelijk zingen, en hebben niet allemaal veel talent...
Probleem is natuurlijk dat ik een goed gehoor heb en dat ook wil kunnen gebruiken om wat te kunnen betekenen voor de leerling.
Het is niet zo dat ik niet van al die instrumenten houd, het kost gewoonweg teveel energie om het geluid dat ik wél wil horen eruit te filteren.
Nou zou ik wel eens willen weten wat redelijk is. Ik vrees dat de wet hier niet in voorziet.
En wie dit leest kan het heel komisch vinden, in de praktijk leidt het tot teveel stress met alle gevolgen van dien.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Mrt 22, 2016 7:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wettelijk is dat volgens mij een LAeq van 80 dB(A) gedurende 8 uur, 83 gedurende 4 uur, 86 @ 2 uur enz. Maar jouw lessen zullen waarschijnlijk luider zijn in jouw lokaal dan die van de buren.
In jouw geval kun je alleen iets met betere isolatie en aangezien er tegenwoordig alleen maar wordt bezuinigd zal dat wel een probleem zijn.


Laatst aangepast door bert stoltenborg op Do Mrt 24, 2016 2:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 22, 2016 9:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
In jouw geval kun je alleen iets met betere isolatie en aangezien er tegenwoordig alleen maar wordt bezuinigd zal dat wel een probleem zijn.


Precies. Misschien is er nog wat te verbeteren t.a.v. de indeling/roostering van de lokalen. Wellicht kan een naastliggend lokaal worden uitgeroosterd tijdens jouw werkuren?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Mrt 24, 2016 12:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
bert stoltenborg schreef:
In jouw geval kun je alleen iets met betere isolatie en aangezien er tegenwoordig alleen maar wordt bezuinigd zal dat wel een probleem zijn.


Precies. Misschien is er nog wat te verbeteren t.a.v. de indeling/roostering van de lokalen. Wellicht kan een naastliggend lokaal worden uitgeroosterd tijdens jouw werkuren?


dank voor t meedenken. Naar die mogelijkheid is gekeken, maar op de drukste dag van de week is alles vol. En inderdaad is er geen geld beschikbaar voor isolatie.

Heb de vakbond er naar gevraagd. Zorgplicht van werkgever naar werknemers toe gaat vooral over veiligheid.
Mijn punt is niet dat mijn gehoor beschadigd zal raken, maar dat de stress me teveel zal worden.
En dat het niet mogelijk is kwaliteit te leveren in die omstandigheid.
Leidinggevende ziet niet in dat zangles geven een andere luisterhouding van de docent vergt dan b.v. pianoles geven.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.