Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Keuze: geluidswerend glas

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Martin
Gast





BerichtGeplaatst: Za Dec 26, 2015 4:53 pm    Onderwerp: Keuze: geluidswerend glas Reageer met quote

Ik ben op zoek naar advies voor geluidswerend glas.

Bestaande woonsituatie:

* Gebouw uit 1892, gemeentelijk monument
* Geen spouwmuren, maar muren van metselwerk 40-45 cm dik
* Hardhouten eenvoudige kozijnen, type verhuisraam
* Dubbel glas , thermopane Sanco Glas 3/82
* Spouw in dubbel glas is maar enkele mm dik
* dauerluftung in kozijnen, klapraam
* 30 km weg, doorgaande dorpsweg
* geen voortuin, alleen 2-3 meter troittor
* Langslopende pratende mensen zijn hoorbaar
* Verkeer is duidelijk hoorbaar

Volgens mij komt het meeste geluid door de dauerluftung, de aansluiting van de kozijnen (hout op hout) en door het dunne glas. Volgens mij wordt het ook nog eens versterkt doordat er twee dezelfde diktes glas in zitten. Dit glas heeft volgens mij maar een RW-waarde van 20-25dB? Kan dat kloppen, de leverancier al gebeld, maar heeft geen gegevens hierover meer aangezien dat al 30 jaar geleden is.

Nu ben ik van plan om zowel het glas als de bestaande kozijnen te vervangen. In deze kozijnen past namelijk geen dikker glas dan nu, dus dat moet sowieso. De kozijnen zijn wel nog goed maar eenvoudig qua uitstraling en het hang en sluitwerk is ook "goedkoop". Ik zal later nog foto's erbij plaatsen.

Nu heb ik e.e.a. uitgezocht en ben op het volgende gekomen.

* Sanco Phon 37/28 geluidsisolerend glas
* RW-waarde 37db. 28 mm dik glas
* C;Ctr = -2; -6
* Glasopbouw 8-16AR-4
* 1,1 W/mēK
* Zwarte afstandhouders

Dit zou toch voldoende moeten, in combinatie met nieuwe kozijnen, zijn om de grootste geluidszaken op te vangen?

Mijn grootste redenen om te vervangen zijn dus:

* betere isolatiewaarde
* geluidsisolatie

Graag advies van jullie, wat zouden jullie doen. Geld telt wel mee, maar is niet het belangrijkste aangezien dit toch een zeer grote post gaat worden.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Za Dec 26, 2015 4:57 pm    Onderwerp: Re: Keuze: geluidswerend glas Reageer met quote

En de woonsituatie
[img]http://postimg.org/image/u7jhs79sv/[/img]


Zoals je kan zien zijn het aardig wat kozijnen en glaswerk. In totaal 16 kozijnen.

Oh ja, in de zomer kan er af en toe bezoek op het terras zitten, maar daar heb ik savonds geen last van.
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2015 2:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Lees eens andere topic over geluidswerend glas waar Eric enkele links had geplaatst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.