Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Sanne Gast
|
Geplaatst: Do Dec 03, 2015 3:21 pm Onderwerp: |
|
|
Dank je wel voor je reactie. Je zegt dat gebrom en getril niet te isoleren is? Betekent dat het eigenlijk toch niet te meten is? Of begrijp ik dat verkeerd...Ik was al blij dat je zei als je het hoort is het ook te meten. Ik hoor niet de stemmen maar wel dat hij aanstaat. |
|
Naar boven |
|
|
bert stoltenborg Expert
Sinds: 6-8-2006 Berichten: 1007 Woonplaats: achterhoek
|
Geplaatst: Do Dec 03, 2015 4:07 pm Onderwerp: |
|
|
Wat je hoort kun je opnemen (of meten, als je het zo wilt noemen) als je maar de juiste apparatuur gebruikt. Sommige akoestici zullen zeggen dat je laag-frequent geluid maar heel moeilijk kunt meten en dat het allemaal heel duur is. Een hobby-studio uitbater met een laptop, een interface en een Roede NT1a microfoon neemt het zo voor je op.
Laag-frequent geluid heeft veel energie en kun je moeilijk isoleren. Als je geinteresseerd bent in hoe geluidsisolatie werkt kun je dit lezen: http://www.homerecording.be/gids/isolatie |
|
Naar boven |
|
|
San Gast
|
Geplaatst: Do Dec 03, 2015 8:04 pm Onderwerp: |
|
|
Nogmaals hartelijk dank voor de reactie en het meedenken.
Ik heb de link gelezen, en als ik het goed begrijp zijn de geluiden van de tv laagfrequent dus moeilijk te isoleren voor de overlasthebber. Dat is niet zo leuk. Het is nog best moeilijk om te begrijpen hoe dit alles werkt .
Het beste in mijn geval is dus om toch de overlast te meten, zodat je het kan aantonen, alleen dan loop ik inderdaad tegen de kosten op en dat geld heb ik helaas niet. Laag inkomen dus ik kan ook nog eens geen kant op. Anders had ik het allang laten doen.
Is hier misschien een hobby-studio uitbater die me van 7 jaar woonoverlast af wil helpen en mij wil helpen om de overlast aan te tonen? Dat moet er gebeuren want de woningcorporatie weigert elke medewerking en laat me met de overlast zitten en de overlast gevende buren zijn gaan treiteren.
Wie oh wie wil me helpen hiermee? |
|
Naar boven |
|
|
bert stoltenborg Expert
Sinds: 6-8-2006 Berichten: 1007 Woonplaats: achterhoek
|
Geplaatst: Vr Dec 04, 2015 11:19 pm Onderwerp: |
|
|
Waar woon je ongeveer? |
|
Naar boven |
|
|
San Gast
|
Geplaatst: Za Dec 05, 2015 9:51 pm Onderwerp: |
|
|
Den Haag |
|
Naar boven |
|
|
Gast Gast
|
Geplaatst: Vr Dec 25, 2015 9:52 pm Onderwerp: |
|
|
Cerise, zijn de (ankerloze) woningscheidende wanden van de woning opgebouwd uit gasbetonpanelen volgens het casco-bouwsysteem van Xella/Ytong/Durox? Ik woon in zo'n rijtjeshuis uit 1986 dat volgens dat bouwsysteem op http://www.xella.nl/nl/docs/Y_-_cascosysteem.pdf gebouwd is. Ook ik hoor bepaalde frequenties van buurgeluiden duidelijk, vooral lage dreungeluiden. Omdat gasbeton nogal licht bouwmateriaal, laat die bepaalde geluidsfrequenties goed door en kun je ook last hebben van resonanties. |
|
Naar boven |
|
|
Gast
|
Geplaatst: Wo Nov 15, 2017 12:47 am Onderwerp: |
|
|
Gaat het wel om geluid bij de buren ?
Zelf ervaar ik ook overlast van geluid.
Vorig jaar hoorde ik een eentonig gedreun. Vooral boven als ik op bed lag en ik dacht ook dat het de buren waren.
Uiteindelijk bleek het een zgn. "Geluidsgolf" te zijn van een industrie terein kilometers verder.
Later hoorde ik ook landbouw machines op het land.
Dit gaf een doffe dreun maar was ook wel te beschrijven als eentonig gebrom.
Woon je in de buurt van bijv water /landbouw /industrie (binnen 10 km ) dan kan het ook daar vandaan komen misschien.
Succes. |
|
Naar boven |
|
|
Attie Gast
|
Geplaatst: Wo Feb 14, 2018 8:29 pm Onderwerp: Ook overlast TV |
|
|
Blij dat er een forum is wat over dit onderwerp gaat. Ook ik hoor de tv van de buren steeds, 7 avonden EN nachten tot 2 uur per week, dus altijd. Ook mijn buren zijn van het asociale soort en willen nergens aan meewerken. Ze hebben programma's op waarbij onophoudelijk gepraat wordt en die stemmen hoor ik elke avond de hele avond. Ik wordt er behoorlijk slecht van. De woningbouw is komen luisteen, overdag en mét medeweten van de buren. Natuurlijk stond de tv toen even zacht. Daarna weer harder. Ze presenteren zich heel behulpzaam tegenover de woningbouw, en die geloven hun ook deels. Weet iemand of er juridisch iets mogelijk is en zo ja hoe? Het geluid is niet zo hard dat het door de buurt schalt maar ik hoor het constant, zacht maar doordringend. |
|
Naar boven |
|
|
|