Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Een geluidforum....

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Norma



Sinds: 11-5-2010
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2010 6:23 pm    Onderwerp: Een geluidforum.... Reageer met quote

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum en na het lezen van enkele topics heb ik mij geregistreerd.

Vanuit mijn vorige huis heb ik dit gebied vaak opgezocht om de rust, een kerkhof, seniorenenwoningen, een voormalig klooster in een bosrijke omgeving. Mijn vreugde was dan ook buiten gewoon dat ik nu in dit voormalige klooster woon. In het begin leek het wel vacantie, oh wat een rust. Maar duurde niet lang, herfst bladblazers, nieuwe project schilders...die ook niet meer zachtes met een kwast komen. weer bladblazers, sochtends om 7 uur al. Pffff...opeens rioleringen worden vervangen....en toen keukens worden vervangen...intussen...mijn keuken ook vervangen, erg mooi hoor, geen radio'sen spul..maar nu die rioleringen. Om half 7 shrik ik in paniek wakker, nog een half uurtje vogeltjes kuisteren....dan komen ze...die grijpers...dat gedoe...dan komen tuinmannen met grasmaaiersen bladblazers....ikweetniet meer waar ik aan toe ben, raak onbewust, probeer er wel mee te leven, super gestresst...bij het agressieve af na 9 maanden....

En ja zondag zou je denken, nee, dan begint zoals ik een andere schrijver hier zag, de kerk....en kan er niets tegen doen.....

groetjes een bijna gekke Norma
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Mei 12, 2010 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Norma,

Denk gewoon aan het half-vol en half-leeg glas.
Je had lawaai en overlast van de vernieuwing van de keukens. Je houdt er wel een nieuwe keuken aan over.
Het wegblazen van de bladeren maakt lawaai. Wettelijk begint een geluidsdag om 7 uur. Ook tuinmannen zijn graag rond 4 à 5 uur weer thuis. Je houdt er wel een propere tuin aan over.

De klokken: van jong tot oud verzamelt zich in Antwerpen rond de kathedraal wanneer de beiaard speelt, gewoon voor de sfeer die er hangt.
Niemand had, bij aanvang, ooit kunnen vermoeden dat dit wekelijks initiatief zo'n sociaal effect zou hebben op mensen, en dit gaat echt van tieners tot senioren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beiaardconcert
Dit is programma van de zomer van vorig jaar, dit van de komende zomer vind ik nu niet:
http://www.beiaard.org/kalender.html
Voor Nederland: http://www.klokkenspel.org/dynamic_frame.htm?http://www.klokkenspel.org/concert/dagelijks.htm
Als zo'n kerkklokken hinderen kan je eventueel de isolatie van je ramen verbeteren. Zo'n blazers kunnen eventueel elektrische versies worden eerder dan met verbrandingsmotor. Het is allemaal een afwegen van belangen.

Aan alles zijn meerdere kanten.

Ik kan mij voor stellen dat de een overgevoeliger is dan anderen aan dezelfde dingen. Dit bedoel ik hoegenaamd niet negatief. De dingen zijn zoals ze zijn, en een heel leven gaat hieraan vooraf, een leven dat anderen niet kunnen beoordelen.
Als je hier zoveel last van hebt kan het nuttig zijn hierover te praten met een vertrouwenspersoon.
Als je dit niet doet en dit stapelt zich gewoon op wordt het een obsessie waar je gewoon reeds angstig wordt van de dingen die nog moeten komen.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Mei 12, 2010 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon even over het relatieve van geluid en gerelateerde hinder:
http://users.telenet.be/luc.rombouts1/beiaard.be/faq.htm#besp5

Quote:
Over HET bespelen
1. Ik hoor elk kwartier beiaardmuziek. Zit daar de ganse dag een beiaardier te kamperen ?

Het zou in elk geval een ongewone werkregeling zijn. Maar neen, de melodie die men op vaste tijdstippen hoort wordt voortgebracht door het automatisch speelwerk. Dat is meestal een computer die geïntegreerd is in het torenuurwerk. In sommige torens speelt nog een bandspeelwerk met plastic ponsbanden. En hier en daar is nog een historische metalen trommel met pinnen in werking.

De meeste oude trommels speelden achtmaal per uur. Nu is het automatisch speelwerk meestal een kwartierspel. Sommige steden willen de geluidsoverlast nog drastischer verminderen en beperken de frequentie van de automaat tot één- of tweemaal per uur.

Tot een eind in de 20ste draaiden de speeltrommels dag en nacht door, wat toeristen en andere hotelgasten slapeloze nachten bezorgde. Bij de plaatselijke bevolking had het nachtelijke klokkenspel echter het effect van een slaapliedje op een baby : het gaf hun een rustdoende zekerheid. De autochtonen werden pas wakker wanneer de trommel defect was.

De oude speelwerken lieten melodietjes horen in een cyclus van een uur, zodat elk kwartier zijn vast wijsje had. De moderne computerspeelwerken bieden echter zoveel mogelijkheden qua aantallen en frequentie dat die vaste regelmaat wel eens verloren gaat en men elk uur een ander melodietje hoort, dat dan vaak nog erg lang is. En dan is het niet verbazend dat sommige passanten denken dat elk uur een beiaardier aan het werk is.

Het wijzigen van de muziek van het automatisch speelwerk behoort meestal ook tot het takenpakket van de plaatselijke beiaardier. Dan betekent dan het versteken van de trommel, het ponsen van nieuwe speelbanden of het inspelen van nieuwe melodieën in de beiaardcomputer.

Mensen die vanuit een landelijke omgeving naar een stad verhuizen kunnen behoorlijk hinder hebben van typische stadsgeluiden en lawaai.
Omgekeerd mensen die vanuit de stad naar de buiten trekken kunnen deze drukte en het geluid dat hier mee samenhangt missen.
Dit kan een beide gevallen een behoorlijke aanpassing vergen. Voor velen lukt dit best, voor anderen niet.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Norma



Sinds: 11-5-2010
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Wo Mei 12, 2010 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Eric,

dank je voor jou uitgebreide reactie, vlg. mij is het in Antwerpen stukken gezelliger dan hier. Het zijn hier geen klokkenspelen, maar een oproep zo snel mogelijk naar de mis te sprinten. Iets dat mij binnen een half uur ook met gemak zou lukken, ik zie mij al haha.. Very Happy

En die bejaarden naast mij....hielden die maar van een stukje beethoven, schubert, of mozart. Nee hoor, om 18 uur springen alle tv's op stand 20, dan heb ik alle commerciele zenders tegelijkertijd in mijn oren. Die mensen hebben ook geen last van bladblazers, grasmaaiers en die te vervangen rioleringen, die horen gewoon slecht.

Ben er al mee naar de dokter geweest, nou ja terloops dan...omdat ik bij haar zo'n irritante boor hoorde dat ik me niet meer op het wezenlijke kon consentreren. Kreeg al zo'n raar idee dat ze misschien denkt, ik woon in een trapisten klooster en heb delirium tremens of iets, maar je hebt wel gelijk hoor, ik ben over gevoelig voor bepaalde geluiden.

Hm ja een vertrouwens persoon ? Ik heb die tuinman al zover dat ie nu niet bepaald om 7 uur onder mijn slaapkamer raam begint, best een aardige knul die ook maar zijn werk doet....

Nou ja, het is hier altijd herrie....en ik kom uit een grotere stad, daar gaan dit soort geluiden zo in elkaar op dat ze niet zo opvallen.

Bedankt voor jou reactie, Norma
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Mei 14, 2010 2:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Norma schreef:
Ik heb die tuinman al zover dat ie nu niet bepaald om 7 uur onder mijn slaapkamer raam begint, best een aardige knul die ook maar zijn werk doet....

Twisted Evil Dat is niet eerlijk ..... Jij hebt/had niet verteld dat jij je charmes misbruikt.

Alle gekheid op een stokje.
Je vertelt weinig van de omstandigheden. Ik kan mij even goed voorstellen dat een voormalig klooster wordt omgebouwd tot luxe appartementen, dan dat men hier een ouderlingentehuis van maakt met relatief weinig aanpassingen, en alle denkbare variaties tussenin.

Stel dat dit een soort mini-studiootjes geworden zijn met allemaal deuren die uitkomen op centrale gangen (zonder enige vorm van geluidsabsorptie), en dat die deuren akoestisch op niets trekken (slechte afdichting), en dat die ramen nog enkel glas zijn, of minderwaardig.
In dergelijke situatie, mits medewerking van de verantwoordelijken, zou het kunnen dat er relatief eenvoudig reeds een aantal verbeteringen aan te brengen zijn, al is het alleen maar aan specifieke studiootjes.

Ik kan mij best voorstellen dat dergelijke oudjes hun TVs relatief hard zetten. Smile Dat maakt dan weer deel uit van HUN leven. Als je die een hoofdtelefoon (eventueel draadloos) voorstelt bekijken die je misschien alsof je over sciencefiction bezig bent.

Jij beseft toch dat je hier wel over je teleurstelling ter zake praatte, maar letterlijk geen enkele informatie gaf waar we praktisch ook maar iets mee kunnen?
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lersch



Sinds: 4-10-2015
Berichten: 59
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2015 8:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn die bladblazers elke ochtend bezig? Als het slechts af en toe is dan moet het toch te bevatten zijn.

Als je extreem overgevoelig bent voor geluid wordt het inderdaad lastig. Op de dagen dat de bladblazers komen, zou je kunnen overwegen comfortabele oordopjes te dragen die het geluid reduceren tot een niet hinderlijk niveau.

Oudjes zijn inderdaad gewoon om de tv harder te zetten. Het zal dan toch niet om veel oudjes gaan waar je last van hebt?

Het voorgestelde idee om deze oudjes een koptelefoon aan te bieden op jouw kosten kan zeker helpend zijn. Bijkomend voordeel voor de oudjes is dat zij het programma waarschijnlijk nog beter kunnen volgen.

Je zou ook kunnen nagaan of de tv niet ietsje zachter kan worden gezet. Veel mensen hebben de tv erg hard staan, terwijl dit niet noodzakelijk is om wat gezegd wordt te kunnen verstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Norma



Sinds: 11-5-2010
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2015 12:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Om nog even op Eric terug te komen 5 jaar geleden...ze hebben mij ronduit iets wijsgemaakt qua rustig wonen. Dit hier is te vergelijken met een gitaar. Het kerkgedeelte is de hals en ik woon in de klankkast. Alles komt 3 4 5 6 keer dubbel zo hard binnen dan als ik buiten sta....

lersch ik kan goed merken dat ze bezuinigen, dit jaar kwam er alleen steeds zo'n grote grasmaaimachine langs mijn terras ongeacht het weer. Ik ben ervoor gesprongen ''stop''...het gras droogde uit en heb het met mijn tuinslang besproeid. Omdat ik intussen zelf helemaal zonder werk zit zal ik die heggen buiten zelf wel snoeien met de hand (zonder snoeilawaai) en de blaadjes die nu beginnen te vallen zelf weg harken. Dat met die TV's heb ik zo opgelost dat ik bij de voordeur ga zitten. Daar is de sfeer veel beter en heb ik echt mijn rust. Er zijn intussen buren bijgekomen die ook zelf beginnen te harken. Het is niet alleen die herrie, maar als de ramen zijn gelapt en ze komen van alle kanten, kan je zo overnieuw beginnen.

Dat met die gitaar is maar een ''beeld''....de situatie is veel erger geworden. Hierover later meer, want ken nu de ware oorzaak....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lersch



Sinds: 4-10-2015
Berichten: 59
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2015 1:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp in ieder geval uit je verhaal, Norma, dat er veel verschillende geluidsbronnen zijn waar jij last van hebt.

Ook merk je op dat je je ook stoort aan dat het gras achteruit gaat in gezondheid.

Het lijkt er wel op dat je behoorlijk gevoelig bent voor de wereld om je heen. Dit is geen verwijt of een waarde-oordeel over jou als persoon, gewoon een voorlopige constatering.

Je hebt twee opties: je kunt de situatie proberen te veranderen, zodat je minder last hebt.
Je kunt ook proberen te kijken of je qua gedachten iets kunt veranderen, zodat je minder last ervaart, ook al verandert de situatie niet.

Je kunt om dit te bereiken bijvoorbeeld een bezoek te brengen aan een psycholoog. Nogmaals, dit is niet denigrerend bedoeld. Ik zeg niet dat je gek bent o.i.d. Sommige mensen zijn nu eenmaal gevoelig. Dat is niets om je voor te schamen. Iedereen is namelijk anders.
Door samen met een psycholoog te kijken of je wat aan jouw (vaak negatieve) gedachtes nav een geluid kunt doen, kun je mogelijk voor elkaar krijgen dat je je minder gaat irriteren aan de geluiden.

Als je dit wat lijkt, zoek dan even op wat de vergoedingsmogelijkheden zijn. Dat heeft bijvoorbeeld te maken met of je eerstelijns of tweedelijns psychologische hulp krijgt. Ook hangt het af van of je eigen risico al op is en wat jouw zorgverzekeraar precies dekt.

Je draagt zelf eigenlijk al een mogelijke oplossing aan voor het geluidprobleem door werken in de tuin. Het gehark en het gesnoei. Ik denk dat iedereen het prima vindt als jij de taken wat dit betreft overneemt. Mits je het goed doet natuurlijk en geen half werk levert.

Als jij er gewoon voor zorgt dat er niets meer te harken en niets meer te snoeien valt, dan zullen anderen hier waarschijnlijk ook niet meer aan beginnen. Mochten mensen toch bezig blijven met harken, bijvoorbeeld omdat er 1 blaadje op de grond ligt, ga dan zoveel als mogelijk afspraken maken hierover.

Je geeft ook aan dat men jou eigenlijk iets beloofd heeft, maar dat de werkelijkheid niet overeenkomt met deze belofte wat betreft rust.

Wat rust nu precies is, dat is wel een beetje een vaag begrip. Sommige mensen zullen bijvoorbeeld zeggen : "zo, wat een rust! ". Terwijl ze bijvoorbeeld omgeven zijn door veel huilende wind/ ritselende bladeren van bomen en dierengeluiden. Het gaat dan om natuurlijke geluiden, die mensen eerder apprecieren.

Als er echt duidelijke toezeggingen zijn gedaan wat betreft het geluid, dan kun je in het uiterste geval hier wel wat mee. Je kunt altijd even bellen met het juridisch loket voor meer informatie.

Het is op zijn minst jammer te noemen dat je al zoveel jaren niet prettig woont door geluid. In de tussentijd moet je wel in staat zijn geweest om bijvoorbeeld punten te sparen bij de sociale woningbouw. Hiermee zou je eventueel een ander, leuk huis kunnen uitkiezen en verhuizen.
Goede kans dat je dan in een oase van rust terecht komt.

Je zit nu inmiddels hele dagen thuis. Hopelijk niet als gevolg van ziekte door het aanhoudende geluidprobleem.

Ik zou willen adviseren om bijvoorbeeld vrijwilligerswerk op te gaan pakken. Begin klein en bouw eventueel langzaam uit. Kies iets waar jouw hart ligt en waar je je ei in kwijt kunt. Hiermee breek je de dag en bevind je je niet de hele dag op de plek waar jij je zo ergert aan geluiden.
Je hebt namelijk de kans dat jij je steeds meer gaat focussen op dit geluidprobleem. Hierdoor komen de geluiden nog intenser binnen en creeer je een soort van vicieuze cirkel, die je steeds verder de afgrond in kan trekken.
De meeste geluiden worden voorts overdag geproduceerd. Zorg dan dat je er op dat soort momenten even niet bent. Ga bijvoorbeeld lekker een stukje wandelen in een rustig stukje natuur.
Als je dan vooral 's avonds en 's nachts thuis bent, dan heb je minder geluiden te verduren.

Ik wens je iig veel succes met het dragelijk maken van jouw geluidprobleem. Ga iig niet bij de pakken neerzitten. Probeer af en toe ook na te denken over een gedegen oplossing. Voor veel problemen bestaat nu eenmaal een oplossing. Zeker anno 2015.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Norma



Sinds: 11-5-2010
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2015 3:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iesche grappig jou reactie na 5 jaar loopt synchroon wat hier NU is gebeurd. Zal het even vertellen voor dat ik verder op je in ga. Via dit forum kwam ik op een documentaire over geluidshinder en die vent die door het lint ging en zijn jonge bovenbuurman dood heeft gestoken. ''Wat de muren vertellen''. Ik werd er helemaal zenuwachtig van, er is een lage frequentie brom toon waarvan ik helemaal gestoord raak en die docu deed ook iets met mij. En als je het over de duivel hebt..Ik weet niet hoe die maaimachines allemaal heten, maar mijn maag begon er zeer van te doen, mijn katten raakten in paniek. Het kwam dichterbij en staat daar een met zo'n ding op MIJN terras mijn rozenstruik af te maaien. Ik ging helemaal door het lint. Die deed het zo goed, ik verzorgde die struik zo goed, vind het wel leuk om te zien bloeien en groeien en snoeien. Ik ben naar buiten gevlogen, ''hey hey hey heyyy...'' Hij haalde zijn oorbescherming van het hoofd en zei met lopende machine ''moment sorry ik verta je niet''. Ding uit, ik zei je hebt mijn struik daar weggesnoeid en vanaf DIE grens dat is van MIJ, daar heb je niet bij te komen. En sowieso word ik helemaal gek van die herrie het word tijd dat je met dat ding hier uit mijn buurt gaat, want ik draai hier helemaal door. Zo'n apparaat is wel aan de 90 decibel of hoe dat heet ! Heb dat eens opgezocht en mijn woede was terecht. Sorry zei die. Ik zei sorry je hebt toch wel ogen je hebt daar ook een hele rij herfstasters weg gesnoeid ! Dat terras daar hebben jullie niets te zoeken verdorie....!! Hij ging ook gelijk weg met dat ding.... Evil or Very Mad

Je zit verder wel goed met psychologische hulp. Ik hoor sinds een tijd een laag frequentie geluid, en dat niet alléén het hele huis begon te trillen. Dat begint iedere avond om 22 uur en als ik geluk heb stopt het om 7 uur. Vaak gaat het gewoon door. Onvoorspelbaar. Het werd steeds erger, mijn oren zijn ingescheurd, mijn hoofd barste uit elkaar en slik paracetamol. Dat geluid komt en van buiten, maar die trillingen gaan via mijn voeten omhoog, zetten zich in mijn hoofd in geluid om, vandaar mijn kapotte oren, mijn ogen en mijn hart, zenuwsensaties in handen, rug en mijn nek doet echt pijn en ik heb soms moeite om te spreken, kom dan niet meer uit mijn woorden, best heel eng. 8 september werd het zo erg, ik werd doodsbang, dacht alle leidingen exploderen hier. Ik ging kijken of er nog buren wakker zijn en ik kon niet meer recht lopen. Het was alsof ik stuiter dronken ben en zag ook nergens anders licht branden. Buiten was het wel rustig, en binnen een hel. Ik belde de politie en g.z.d. een meid en een jonge man. Die kwamen binnen en ze gingen heel stil op de vloer staan. Ze voelden het niet, daar was ik al bang voor. En die bank waar ik voor mijn waarneming vanaf tril ? Ze gingen een tijdje op de bank zitten.. begonnen te lachen ik zei nee ?? Nee ze voelden het niet. Als die meid alleen was gekomen was ze weer gegaan. Maar die vent was helder. Hij deed overal geluidsmetingen en dat ding sloeg niet uit. Hij zegt ik weet het al, dit zijn wellen/aardstralingen en maar 3% van de bevolking hier kan dit waarnemen. Dit kan van een bouw 50 km verder op komen en via het water geleid het hier naar toe. Ze hadden tijd en hij heeft mij er alles over uitgelegd, ik was zo blij dat ze me niet voor gek verklaarden. Maar het is ook duidelijk aan mijn oren te zien, het word echt ENG. Hij heeft me zijn naam opgeschreven en gezegd ga maar naar de woningbouw, want dit is op den duur heel schadelijk voor de gezondheid... We hebben ook wel grapjes gemaakt over een wichelroede en een piramide plaatsen, maar vlg. hem zit hier maar een ding op en dat is verhuizen....

Ik schrijf zo verder dat is makkelijker schrijven en lezen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Norma



Sinds: 11-5-2010
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2015 4:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben die vent eeuwig dankbaar hij wist er alles van en zei dat ik naar aardstralingen moest zoeken op internet. En hoelang ik hier al woon. 7 jaar en dit is in maart lichtelijk begonnen en voor ''mijn waarneming'' dan, word het nu pas echt gevaarlijk. Na een uur kregen ze een nieuwe oproep, hij gaf mij nog wat tips, legde zijn hand op mijn schouder en zei ''neem nu van mij aan dat dit een serieus probleem is en jij bent ECHT niet gek !'' De woningbouw had toch al tig klachten en de vlg. dag kwam die man van de WB al bij mij. Die vent heeft zelf contact opgenomen, wat een engel !! En het is nu zo dat ik voorrang op alles krijg, want ik zit op aardstralingen, wellen en wateraders.

Ik ging ook naar de dokter, heb cortisonzalf voor mijn oren en met spoed huisbezoek van een intern sociaal psychologisch medewerker om er voorlopig mee leren om te gaan. Vlg. haar was dit een hele gevaarlijke situatie. Ik keek haar aan en vroeg haar of zij stiekem denkt dat ik psychiatrie rijp ben. Nou nee ik ben bang van niet. 2 dagen later kwam die man al hier en zei gelijk oh wat een lawaai hier, ik kan mij voorstellen dat je hier niet lekker woont. Toevallig waren ze weer ergens gebouwen aan het schoon maken met een hogedrukspuit. Heb hem alles verteld en morgen komt hij weer.

En ik heb het geluk met een leuke vriendenkring. Die komen vaak bij me, spelen goed gitaar (dit kan de buurvrouw niet horen) een zitten te wachten tot het begint trillen....: ) Het lijd mij wel af, maar helaas ik ben de enige die het voelt. Overdag ga ik vaak naar het atelier van een vriend en help hem zijn beelden te polleisen. Of ik fiets door het bos en er is altijd wel iemand waar ik even op de koffie kan. Omdat ze zo allemaal serieus zijn over die stralingen ben ik er bang voor geworden en wil hier zo min mogelijk vertoeven. Ook mijn spraakstoornis is ernstig, krijg nog een blijvende hersenschade. En mijn oren nu ook, ze doen te zeer en zijn te kapot om oordoppen te gebruiken.

Dus ja, over vrijwilligerswerk ga ik wel na denken als ik in een ander huis woon en ALS ik reageer, ga ik s'avonds wel even langs ''voelen''. En overdag ook....Wink

Dank je Iersch voor jou reactie en nee hoor, ik vond het ook niet degenererend dat je over psychologische hulp begon, die heb ik immers al....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lersch



Sinds: 4-10-2015
Berichten: 59
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2015 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heel graag gedaan natuurlijk.

Geluidproblemen kunnen zeer grote consequenties hebben voor een persoon. Ik weet dit uit ervaring en wil daarom graag mijn best doen om mensen hierbij te helpen.

Jouw specifieke probleem over mogelijke aardstraling, daar heb ik helaas geen ervaring mee. Wanneer de ondervonden hinder niet objectief vast te stellen is wordt het hele verhaal sowieso al een stuk lastiger.

Je hebt het over dat je oren stuk zijn. Gaat het dan om de oorschelp of om de gehoorgang of de trommelvlies?
Dit klinkt als een fysiek medisch probleem. Ga even langs je huisarts in ieder geval. Mogelijk is er heel wat anders aan de hand met je oren. De juiste zalf zou bijvoorbeeld al een oplossing kunnen bieden.

Je vertelt dat geluid vanaf je voeten naar je hoofd dringen. Ik wil dit toch wel even relativeren, dit zal waarschijnlijk niet het geval zijn.
Je schrijft ook dat zelfs de bank lijkt te trillen en ook de hele woning. Wil je dit testen, dan kun je eventueel plastic folie strak spannen en er zand op leggen. (paar korrels). Gaat dit bewegen, dan trilt de bank/ de vloer.

Echt fysiek merkbare trilling van een gebouw is eventueel wel mogelijk, maar dan moet er bijvoorbeeld ontzettend vel energie vrijkomen. Gewoon van een brom van een ventilator of airco, of wat het ook moge zijn, zal het pand niet doen vibreren/ schudden op zijn grondvesten.

Ik heb wel ervaring met een heel oud huis, een rechte stoeprand als drempel direct voor het huis en dan een zwaar voertuig dat er tegenop botst. Het was in dat geval zeker zo dat het hele huis stond te trillen op zijn grondvesten. Je trilde gewoon je bed uit.

De kans dat dit bij jou het geval is, is niet zo groot.

Het is mooi om te horen dat de politie-agent jou begreep.
Ook hartstikke mooi om te horen dat je voorrang/ urgentie hebt gekregen.

Mocht je buitengewoon alert zijn of een bepaalde vorm van hypochondrie hebben, dan kun je eventueel de huisarts raadplegen voor wat rustgevende medicijnen. Mocht je helemaal over je toeren raken, dan heb je een pilletje achter de hand die jou laat ontspannen.

Als je toch moeite blijft houden met mensen die aan jouw eigendom komen, zorg dan dat je bijvoorbeeld een tekst plaatst waaruit het duidelijk is voor eenieder dat het jouw eigendom betreft.

Als de rozenstruik een bepaalde afmeting heeft en de helft is van jou, dan weet geen hond natuurlijk waar de grens ligt.

Ik hoop dat je snel een andere woning vindt, waar je veel minder overlast ervaart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Norma



Sinds: 11-5-2010
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn vorige verhaal was misschien iets te lang, ik heb zalf voor mijn ingescheurde oren.

Van hypochondrie is ook geen sprake, want er komen nu ook scheuren aan de muren van de badkamer en toilet. Het laminaat drukt tegen elkaar aan en gaat op sommige plekken omhoog staan. Die trillingen gaan wel degelijk door mijn hele lichaam en met pilletjes laat ik mij niet afschepen. Simpel omdat ik in een gevaarlijke situatie leef en wil weten wanneer ik het huis beter kan verlaten.

Ik ben ook vreselijk boos. Het betreft een firma van wegen & waterbouw 2 straten achter mij. Nu ik dit weet kan ik bij de gemeente vragen om die trillingen hier te meten. Daarmee is voor mij nog niets opgelost, maar als ze dit monumenten gebouw willen behouden moeten ze ingrijpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lersch



Sinds: 4-10-2015
Berichten: 59
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 9:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Begrijpelijk dat je boos bent.

Je kunt pillen zien als afschepen en hier niet voor kiezen, omdat je vindt dat het niet jouw schuld is oid.
Dat is begrijpelijk, maar het gaat er uiteindelijk om hoe lekker jij op dit moment in je vel zit. Er zijn vele duizenden mensen in Nederland die wel eens een rustgevend pilletje nemen. Je zou dus iig niet de enige zijn.

Er zijn andere wegen te bewandelen wanneer er daadwerkelijk gevaar dreigt.
Dat heb ik gezien bij de aardbevingen in Groningen. Er kwam iemand van een overheidsinstantie de boel controleren en om rapport op ta maken.

Dat laminaat dat opkrult heeft niets te maken met geluid. Laminaat werkt. Men behoort een gepaste afstand in acht te houden tot de wanden bij het leggen van laminaat om deze uitzettingen het hoofd te bieden. Eventueel de laminaatplanken van de zijkanten waar het om gaat loshalen en er een paar millimeter vanaf zagen met een decoupeerzaag.

Ik hoop dat je je problemen het hoofd kunt bieden.

Veel succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.