Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluids overlast hobby buur

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
daisy
Gast





BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2007 1:19 pm    Onderwerp: geluids overlast hobby buur Reageer met quote

Hallo,

Ik heb al een hele tijd last van een buurman, die in het weekend al ver voor 9 uur met electrisch gereedschap in de weer gaat in zijn hobby schuurtje in de tuin.
Nu gun ik iedereen zijn hoby en moet er eens wat geboord of gezaagt worden o.k.
Maar wij moeten de hele week om 5 uur op, dus willen in het weekend wel eens uitslapen.
Maar dat is bijna onmogelijk. We hadden net zo goed naast een timmerbedrijf kunnen wonen.
Ik vraag me af of het wel alleen een hobby uitvoeren is, of gewoon massa productie, maar buiten dat, worden we het nu wel zat.
Het wordt weer lekker weer, dus ramen open.
Straks lekker in de tuin zitten en elkaar niet kunnen verstaan omdat de buur moet zagen met een cirkelzaag?
Daar heb ik ook niet zo'n zin in.
Nu weet ik niet goed waar ik moet zijn, moet ik dit melden bij de gemeente of bij de politie?
Mag je zomaar klussen met geluidsoverlast in een woonwijk en hoe laat (vroeg) mag je daar mee beginnen?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2007 3:56 pm    Onderwerp: Re: geluids overlast hobby buur Reageer met quote

daisy schreef:
(...)
Nu weet ik niet goed waar ik moet zijn, moet ik dit melden bij de gemeente of bij de politie?
Mag je zomaar klussen met geluidsoverlast in een woonwijk en hoe laat (vroeg) mag je daar mee beginnen?


  • Eerst naar je buurman om te vragen of hij, zeker in het weekend, wat meer rekening met zijn buren wil houden
  • Bij gemeente of politie aangaande de lokale regelingen ten aanzien van de tijden waarop luidruchtige werkzaamheden (particulier van aard) mogen worden uitgevoerd, doordeweeks en in het weekend
  • Politie voor klachten (0800-TUIG) wanneer de buurman ondanks een gesprek geen enkele kant op wil en buiten de nagevraagde periode herrie maakt

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.