Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Studio in garage maken

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ENNER
Gast





BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2015 12:16 am    Onderwerp: Studio in garage maken Reageer met quote

Beste gebruikers,

In mijn garage wil ik een studio maken waarbij de binnenmaten 230cm bij 300cm moeten zijn, uiteraard is hier ruimte voor. De garage staat voor een groot gedeelte los van het huis en grenst aan onze eigen tuin en aan de buren hun tuin. De garage is 1 steens en het plafond is dun geďsoleerd. Ik wil deze studio zoveel mogelijk voor een schappelijke prijs isoleren tegen de buitenwereld zodat ik lekker mijn gang kan gaan met DJen en produceren, de speakers die ik gebruik zijn KRK Rokit 8. Ik heb het nog niet gechecked maar naar alle waarschijnlijkheid zal ik tussen de 80 en 90 dB produceren.

Vooralsnog heb ik een klein beetje research gedaan maar mijn eigen ID was het volgende: Van een kennis kan ik een kozijn plus deur krijgen. Twee zijdes van de studiomuur grenzen aan de garage muur, hier dacht ik om 5 tot 10cm lucht te laten. Dan een muur "metselen" van gipsbeton. Aan de binnenkant van de muur isolatie aanbrengen (welke nog geen idee) en daar een gipswand tegenaan zetten. Inmiddels heb ik al heel veel eierdozen verzamelt, tegen het gipswandje wil ik deze nog plaatsen om geluid terug te laten kaatsen, wellicht hoeven de speakers dan niet zo hard.

Voor de vloer heb ik nog een dubbele ondervloer en vloerbedekking, dit lijkt mij wel genoeg voor de bassdreun, al lees ik her en der ook over een zwevende vloer al begrijp ik nog niet precies hoe je dat maakt.

Voor het plafond heb ik nog geen idee hoe ik dat zou aanpakken.

Mijn vraag aan jullie, ben ik op de goede weg? Zit ik er totaal naast, of waar moet ik nog op letten? Qua budget hoop ik tussen de € 500,- en € 1000,- te zitten.

Wat betreft kluservaring, ik zal iets onder het gemiddelde thuisklusser zitten maar mijn vader en schoonvader zijn bovengemiddelde klussers.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en tips.

Groeten,

René
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2015 6:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Inmiddels heb ik al heel veel eierdozen verzamelt, tegen het gipswandje wil ik deze nog plaatsen om geluid te laten kaatsen, wellicht hoeven de speakers dan niet zo hard.


Dit klinkt niet hoopvol. De mythe is dat eierdozen juist geluid absorberen (wat ze redelijk slecht doen). Bovendien branden ze vrolijk, dus niet echt 'good practice' om een ruimte mee te bekleden.

Voor dit soort vragen verwijs ik liefst naar de zoekfunctie hier of www.homerecording.be

Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
ENNER
Gast





BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2015 10:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zoekfunctie uiteraard gebruikt dat bracht mij ook op dit forum, eerst google daarna hier de zoekfunctie gebruikt. Ik zag al enkele topics waarvan ik dacht dat ze mij zouden helpen maar tevergeefs.

Dank voor de eierdozen tip. Het enige antwoord wat ik daarnaast krijg is een doorverwijzing naar een belgisch forum?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2015 1:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Van mij wel Smile

Er zijn wel mensen hier met specifieke kennis over studiobouw, maar dan zul je wat langer moeten wachten op een reactie. Op het forum van de link zijn er meer, dus daar zal het sneller gaan.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Zo Aug 30, 2015 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laten we beginnen met het budget, Hopeloos veel te kort om iets te maken wat iets doet of je moet in wonderen geloven.
Als je een beetje studio wilt maken in deze ruimte en zelf wilt doen kom je gauw kom je snel op € 5.000 enkel de materialen en dan gebruik je gewone bouwmaterialen.
Je heb over een 90 db(A) dan gaan de kosten nog verder omhoog.
Ga eerst maar na of het budget verhoogd kan worden want met dit budget kom je nergens.
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Aug 31, 2015 4:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op dat belgische forum staan onder andere gidsen waarin wordt uitgelegd hoe isolatie werkt.
Dus daar staat info over zwevende vloeren, triple leaf constructies en andere ongewenste zaken. Jij beschrijft bijvoorbeeld (voor zover ik het begrijp) al een triple leaf constructie.

Verder wat Bart en Geluidforum zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.