Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Bluetooth speaker kiezen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maxvdwater
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jun 08, 2015 11:43 am    Onderwerp: Bluetooth speaker kiezen Reageer met quote

Hallo,

Ik wil graag een nieuwe bluetooth speaker kopen voor een paar tientjes. Maar waaraan kan ik zien welke het beste is.
Ik heb hieronder 2 specificaties geplaatst. Waarom zou de ene beter zijn dan de andere? alvast bedankt!


Specification
Bluetooth Handsfree
Yes
Bluetooth Version
V3.0
Operating Range
10m
Output Power
6W
Channels
2.1
Interface
3.5mm
Microphone
Yes
SNR
≥80dB
Sensitivity
500mV
Frequency Response
80Hz~15KHz
Applicable Products
Universal
Charge time
3-4 hours

Specifications:
Channels: 2 (2.0)
Output Power: 5W + 5W
Frequency Response: 150Hz-12KHz
Resistance:> 600
S / N:> 80dB
Distortion: 1% w1KHz
Frequency response: 100HZ-20KHZ
Bluetooth standard: 3.0 + EDR
Available range: 10 meters
Play time: 5-8hours
Charging time: 3-4hours
Material: plastic
Size: 190mm * 60mm * 50mm
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jun 08, 2015 1:57 pm    Onderwerp: Re: Bluetooth speaker kiezen Reageer met quote

Maxvdwater schreef:
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe bluetooth speaker kopen voor een paar tientjes. Maar waaraan kan ik zien welke het beste is.
Ik heb hieronder 2 specificaties geplaatst. Waarom zou de ene beter zijn dan de andere? alvast bedankt!


Specification
(...)
Output Power
6W
(...)
Frequency Response
80Hz~15KHz


Specifications:
(...)
Output Power
5W + 5W
(...)
Frequency Response
150Hz-12KHz
(...)
Frequency response
100HZ-20KHZ


De te vergelijken items er even uitgefilterd. 2e item lijkt meer vermogen te hebben en heeft mogelijk 2 x 2 speakers(?) i.p.v. 2 speakers bij de eerste unit? Eerste item zou laagfrequent wat meer kunnen weergeven, tweede hoogfrequent.

Los van bovenstaande denk ik dat de geluidskwaliteit niet uit deze gegevens is af te leiden. Andere aspecten (design, bouwwijze) lijken me maatgevender.

Geef anders eens links van de bedoelde items (liefst niet naar een verkoopsite, maar bijvoorbeeld naar Tweakers of zo)?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
maxvdwater
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jun 08, 2015 2:15 pm    Onderwerp: Re: Bluetooth speaker kiezen Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Maxvdwater schreef:
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe bluetooth speaker kopen voor een paar tientjes. Maar waaraan kan ik zien welke het beste is.
Ik heb hieronder 2 specificaties geplaatst. Waarom zou de ene beter zijn dan de andere? alvast bedankt!


Specification
(...)
Output Power
6W
(...)
Frequency Response
80Hz~15KHz


Specifications:
(...)
Output Power
5W + 5W
(...)
Frequency Response
150Hz-12KHz
(...)
Frequency response
100HZ-20KHZ


De te vergelijken items er even uitgefilterd. 2e item lijkt meer vermogen te hebben en heeft mogelijk 2 x 2 speakers(?) i.p.v. 2 speakers bij de eerste unit? Eerste item zou laagfrequent wat meer kunnen weergeven, tweede hoogfrequent.

Los van bovenstaande denk ik dat de geluidskwaliteit niet uit deze gegevens is af te leiden. Andere aspecten (design, bouwwijze) lijken me maatgevender.

Geef anders eens links van de bedoelde items (liefst niet naar een verkoopsite, maar bijvoorbeeld naar Tweakers of zo)?


Bedankt voor de reactie.
De 2 producten komen hiervandaan:
http://www.aliexpress.com/item/wirelesss-mini-HIFI-High-end-Luxury-Wireless-Bluetooth-3D-Sound-Multifunction-Stereo-speaker-With-FM-Radio/32253249393.html
http://www.aliexpress.com/item/MORUL-H2-stereo-HiFi-Bass-mini-Bluetooth-speaker-2-1-Channel-Intelligent-Voice-Prompt-Bluetooth-Speaker/32361901731.html
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jun 08, 2015 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, van onze creatief documenterende vrienden in China. Van de opgegeven specificaties kun je dus ook niet echt alles verwachten Laughing.

Geen punt. Tip! Beiden kopen en de minst klinkende op Marktplaats zetten.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.