Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast in yogaschool

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yogaya
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2015 8:29 am    Onderwerp: Geluidsoverlast in yogaschool Reageer met quote

Beste mensen,

Ik heb het volgende geluidsprobleem in mijn yogaschool. Ik hoop dat jullie advies kunnen geven Smile
We hebben een lang pand met aan de voorzijde een huiskamer die over gaat in een niet afgesloten gang. De gang is 2,90 hoog, 6,5 meter lang en ruim 1 meter breed en loopt naar achter breder uit tot 1,70 (perfecte trompet toeter Confused ).
De gang loopt over in een soort halletjes/kleedruimte van 2,5 bij 4.
Daarachter is de yogazaal. De gang/kleedruimte en yogazaal worden gescheiden door een glazenwand en een zware deur.
Je kan dus gedeeltelijk van voor helemaal naar achteren doorkijken, geeft licht en ruimte en daar zijn we heel blij mee. Maar als er in de huiskamer door leerlingen wordt gepraat dan geeft dat veel geluidsoverlast in de zal bij de volgende les. Daar zijn we minder blij mee Sad
Alles is compleet verbouwd. Gips en stuckwanden en plafonds. En een betonnenvloer. Allemaal harde materialen dus.

Mijn vraag:
Hoe kunnen we het geluidsoverlast beperken zonder de gang af te sluiten met een voorzet wand?
We willen de galm en het "toeter" effect verminderen (absorptiepanelen?) en daarnaast willen we het graag wat stiller. Het hoeft niet compleet stil, maar omdat tijdens de les het heel stil in de zaal is, is zacht geluid wel noodzakelijk.
We willen graag een strak uiterlijk van de wanden behouden.

Een optie die iemand opperde is een zware velours gordijn (horeca) ophangen aan het begin van de gang als afscheiding (boven tot onder). Zou dit voldoende zijn?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën en suggesties!
Alvast bedankt Smile

Groetjes Jitske
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Mrt 30, 2015 12:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Uit bovenstaande post kan ik niet opmaken hoe de ruimtelijke indeling er precies uitziet en hoe een en ander uitgevoerd is. Tekening(en) en/of foto(s) waren wellicht duidelijker geweest.

Als er overal harde materialen toegepast zijn, kan je van een verhoudingsgewijs klein stukje gordijn waarschijnlijk weinig tot niets verwachten, helaas.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.