Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

huurprijs gehorig rijtjeshuis terecht?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lafroukje
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2014 12:08 am    Onderwerp: huurprijs gehorig rijtjeshuis terecht? Reageer met quote

Hoi,

Inmiddels woon ik vier jaar in een erg gehorig rijtjeshuis. De woning dateert uit de jaren '70/80. Had ik geweten dat het huis zo gehorig zou zijn, was ik er nooit gaan wonen. Maar de buurt bevalt mij goed. Al heb ik aan de ene kant buren wonen die erg luidruchtig zijn. De kinderen rennen op de trap en de luide stemmen hoor ik duidelijk. Het heeft mij erg veel irritaties gebracht.
Vorig jaar heb ik de problemen aangekaart bij de woningstichting. Ze erkenden de problemen en hebben isolatiemaeriaal in de spouwmuur gespoten. Het heeft niks geholpen.
Inmiddels is de huur gestegen naar 529,00 euro per maand. Ik vind dit veel te hoog voor zo'n woning.
Mag dit zomaar? Mag een woningcorporatie zoveel geld vragen voor een woning die zo gehorig is?
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2014 12:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Voor vragen/regels over huurprijzen moet je bij bv de woonbond of huurcommissie.nl zijn.

Wat zijn ‘hinderlijke situaties’ in de woningwaardering?
Op grond van welke ‘hinderlijke situaties’ mogen in het woningwaarderingsstelsel punten in mindering worden gebracht en hoeveel?
Overlast door buren of andere omwonenden, (veel) lawaai door horecavoorzieningen in de buurt of parkeerproblemen in de omgeving, hoe hinderlijk dat ook kan zijn, zijn voorbeelden die géén aftrekpunten opleveren.
Bron:woonbond.nl.

Rekenprogramma puntentelling woning kan je vinden op huurders.info/huurprijzen-en-woonlasten/bereken-uw-huur/rekenprogramma-puntentelling-woning/.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
MichielvanEeden
Expert


Sinds: 7-10-2006
Berichten: 115
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Zo Sep 07, 2014 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Naast het systeem van de puntentelling (waar de minister graag vanaf wil) is er het gebrekenboek. De hierin omschreven gebreken kunnen aanleiding zijn voor huurverlaging. Geluidoverlast, door een heel slechte geluidisolatie kan ook een reden zijn voor huurverlaging.
Het slechte nieuws is dat de geluiisolatie extreem slecht moet zijn voordat het, volgens dat gebrekenboek, als gebrek erkend wordt. In een huis van jaren 70 of 80 is dat niet aan de orde, tenzij er bij verbouwingen hele grove fouten zijn gemaakt.
_________________
Technisch Bureau van Eeden - www.tbve.nl - Lawaaibestrijding, geluidsmeting, advies en onderzoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.