Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Isover Sonepanel vs Knauf Acoustifit

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
petertjed



Sinds: 4-7-2011
Berichten: 30
Woonplaats: groningen

BerichtGeplaatst: Ma Jul 28, 2014 7:57 pm    Onderwerp: Isover Sonepanel vs Knauf Acoustifit Reageer met quote

Heren,

Ik sta op het punt mijn "basstraps" ( achterwand 50 cm diep, zij wanden 30 cm diep en plafond 20cm diep) te gaan vullen en vraag mij af welke van de twee een beter resultaat geeft.

De Isover Sonepanel heeft goede eigenschappen volgens deze specificatie: http://www.isover.nl/producten/producten-alfabet/sonepanel_321/

Daarnaast zie op de verschillende internationale forums dat de ecose van Knauf Acoustifit ook veel gebruikt wordt.

Wie heeft ervaring met genoemde producten?

Persoonlijk lijkt me de Sonepanel erg geschikt, 9 cm heeft bij 125 Hz een absorptie van 0.75 en dit schijnt getest te zijn.

Met vriendelijke groet,

Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Jul 29, 2014 10:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je 50 cm diepe traps maakt heeft die 9 cm er toch niets mee te maken? Dan moet je kijken wat er bij 50 cm gebeurt.
En het maakt allemaal echt geen 10 dB uit, welke soort wol je gebruikt. De verschillen zijn marginaal als je maar een beetje dezelfde massa gebruikt, die dan natuurlijk ook weer goed moet zijn.

Als je je portemonee wilt ontlasten moet je eens kijken naar geneste traps, dat scheelt een grote hoeveelheid materiaal/geld. Je kunt, als je een beetje slim bent, met een kwart hoeveelheid minerale wol ten opzichte van het totale volume uitstekende resultaten bereiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
petertjed



Sinds: 4-7-2011
Berichten: 30
Woonplaats: groningen

BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2014 10:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Bert,

De 9 cm Sonepanel heeft op het eerste oog betere eigenschappen dan de bekende owens corning 703, als ik het nog goed weet was deze getest in de studio forums superchunks, vandaar. Een hogere dikt dan 9 cm was niet getest door Isover. Maar ik vermoed dat dit niet tegen zal vallen.

Mvg,

Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.