Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

bekabeling muziekstudio doorheen gipswand?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gast
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 2:03 pm    Onderwerp: bekabeling muziekstudio doorheen gipswand? Reageer met quote

Ik ben van plan om later deze week eindelijk korte metten te maken met het lawaai van mijn muziek pc. Ik heb besloten dat de beste oplossing in mijn geval is om een kleine opoffering te doen op vlak van geluidsdichtheid van mijn studio en de bekabeling die naar m'n pc gaat dus doorheen de gipswand te leggen, zodat ik mijn pc buiten de kamer kan zetten. Zo heb ik niet het permanent aanwezige gedreun van die pc (die is al geluidsdicht gemaakt, maar helpt niet genoeg naar mijn zin). Ik vraag me alleen af hoe ik dit best kan doen. De breedte van de vga stekker voor het scherm is (jammer genoeg) een bepalende factor, die maakt dat ik de holte een stuk breder moet maken dan anders noodzakelijk zou zijn. Ik moet doorheen een dubbele gyproc wand, dan door rotswol, en dan nog eens door een dubbele gyproc wand. Ik denk momenteel simpelweg uitboren met een klokboor, pvc buis erdoorheen, goed dichtkitten, kabels erdoor en dan zo goed mogelijk dichtstoppen. Iemand suggesties hoe ik dit beter/best aanpak?
Naar boven
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tegenwoordig heb je ook de hdmi stekker en die is een stuk kleiner.
Als ik het zou doen zal ik een vierkant gat maken.
Aan de bovenkant en zijkant een regelwerk maken en dan in het gat een goedsluitend stuk hout
plaatsen en de naden dichtkitten of dichtproppen met poetskatoen. Het regelwerk kan je door de gipsplaten heen vastschroeven.

het beste is om dit langs een bestaand regelwerk te doen
Met een hdmi stekker kan je een sleuf boren door het bestaande regelwerk
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
taifun



Sinds: 12-8-2013
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, intussen heb ik me al even lid gemaakt, vandaar ga ik nu niet meer onder de naam 'gast'. Beste Bart, wat is een regelwerk? Want ik heb dit nog nooit gehoord en kan er ook niet echt informatie over vinden. Kan je dat nog anders benoemen, want ik kan er me echt niks bij voorstellen Smile Jammer genoeg heb ik op mijn monitor geen hdmi aansluiting, dus het zal toch een flink gat moeten worden. Of een nieuwe monitor, maar ja dat gaat dan alweer een aardige cent kosten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Di Aug 13, 2013 7:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

regelwerk is het hout waartegen de gipsplaten van de wand is bevestigd.
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Aug 13, 2013 8:53 am    Onderwerp: Re: bekabeling muziekstudio doorheen gipswand? Reageer met quote

gast schreef:
Ik moet doorheen een dubbele gyproc wand, dan door rotswol, en dan nog eens door een dubbele gyproc wand. Ik denk momenteel simpelweg uitboren met een klokboor, pvc buis erdoorheen, goed dichtkitten, kabels erdoor en dan zo goed mogelijk dichtstoppen. Iemand suggesties hoe ik dit beter/best aanpak?


Ik zou júist geen PVC buis gebruiken, te meer omdat je wand (met wol erin) als een geluiddemper kan werken, terwijl je buis dat niet doet. Ik zou ervoor opteren de in- en uitgang zover mogelijk uit elkaar te leggen (dus niet direct tegenover elkaar), aan beide zijden een mooie ([url=http://kleinspul.nl/index.php?productID=3968[/url]]standaard?) aansluitplaat te maken (met connectors) en de kabels zo ver mogelijk door de spouw te laten lopen. Prima geluiddemper, lijkt me.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
taifun



Sinds: 12-8-2013
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Di Aug 13, 2013 12:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties. Dat plaatje ziet er erg mooi uit, maar er moet wel nog andere bekabeling door ook: een paar firewire kabels, een paar usb's, etc... Zal 's rondkijken of ze daar ook mooie plaatjes voor hebben. Idd wel een hele goeie tip om zo ver mogelijk door de wand te gaan Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.