Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Bromtoon van buiten zwembad

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2013 10:30 am    Onderwerp: Bromtoon van buiten zwembad Reageer met quote

De buren hebben een pomp denk ik op hun buiten zwembad aangesloten. Weet niet wat voor apparaat dat precies is. Het geeft (helaas) een bromtoon af. Overdag heb ik er niet zoveel last van alleen 's nachts wel. Of ik moet de raam dicht doen maar dat is het erg warm in de slaapkamer. Alvorens ik naar de buren wil stappen: Is zo een pomp echt nodig dat het 's nachts aan moet staan? Ik ga er vanuit dat het een soort pomp is maar zeker weten doe ik niet.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2013 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als het een pomp is is deze voor reiniging of verwarming van het zwembad. Het lijkt me dat deze best een aantal uren per nacht uitgezet kan worden, maar zeker weten doe ik het niet.

Gewoon aan de buren aangeven dat je 's-nachts last hebt van het geluid en vragen of zij er ies aan kunnen / willen doen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Aug 08, 2013 10:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gevraagd maar de volgende keer weer aan. Dat vind ik wat vervelend eigenlijk. Gelukkig gaat ie weer uit. Het is inderdaad een zwembadpomp.

Er is hier ook wat over gezegd op Rechtspraak.nl?

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBUTR:2012:BX6992&keyword=zwembadpomp

Voor de rest is het zitten in de tuin niet echt prettig. Als je dat bad op bubbelen gaat zetten is het net een harde stofzuiger!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2013 10:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op de pomp zou een tijdklok gezet moeten kunnen worden, zodat deze later op de avond en gedurende de nacht niet aan blijft staan.

Ik neem verder aan dat het bad niet bubbelt als er niemand in zit.

De rechtelijke uitspraak gaat volgens mij niet over geluid maar over zicht (horizonvervuiling, welstand)...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2013 1:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, dat klopt hoor dat het niet bubbelt dat er niemand in zit. Ik vind het ook niet erg als mensen even willen bubbelen, maar dacht zijn ze nu buiten aan het stofzuigen! Dat geluid maakt een herrie! Dat vind ik ook niet erg. Als je buiten aan het babbelen bent dan gaat het geluid wel naar de achtergrond maar krant lezen is er niet echt bij. Ik begreep van iemand dat er ook wel geruisloze zwembadpompen zijn.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2013 2:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Nee, dat klopt hoor dat het niet bubbelt dat er niemand in zit. Ik vind het ook niet erg als mensen even willen bubbelen, maar dacht zijn ze nu buiten aan het stofzuigen! Dat geluid maakt een herrie! Dat vind ik ook niet erg. Als je buiten aan het babbelen bent dan gaat het geluid wel naar de achtergrond maar krant lezen is er niet echt bij. Ik begreep van iemand dat er ook wel geruisloze zwembadpompen zijn.


Het bubbelen zelf (de 'klappen' van de bubbels en het spetteren ten gevolge van de bubbels en gebruikers van het bad) maakt uiteraard geluid.

Zo er geen stille pomp rechtstreeks te koop is kan deze door middel van een geluidsomkasting (met aanzuigdemper voor de aan te zuigen lucht voor de bubbels) uiteraard wel stil gemaakt worden. Dit maakt (voor zwembadbouwer en eindklant) een product echter duurder en moeilijker te positioneren ten opzichte van concurrenten. Het is dus vooral een financiële kwestie: "De klant (of regelgeving) eist het niet (en wil er niet extra voor betalen), dus besteden we er geen geld (en aandacht aan)".

Voor airco's geldt ook dat de stille varianten aanmerkelijk duurder zijn dan de minder stille.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 9:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alles maakt geluid en dat moet je ook wel van elkaar accepteren vind ik. Maar nu je overdag zo een bromtoon hele dag in moet zitten is niet zo prettig een vooral 's nachts als het stil is. Maar ik begrijp hieruit dat hier geen goede wetgeving voor bestaat en dit toelaatbaar is?

Anders maar met oordoppen gaan slapen?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.