Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Isolatie houten vloer
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2013 5:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het dunste materiaal dat ik ken in diverse densiteiten is Sylomer te verkrijgen bij Caldic.
Dat materiaal is 12.5 mm en is kwalitatief beter dan Agglomer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
basZuidHolland
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2013 9:03 pm    Onderwerp: agglomer Reageer met quote

Beste Eric,

Ik last de artikelen op dit forum mbt geluidsisolatie van vloeren en heb zojuist 10 mm dik agglomer aangeschaft ten behoeve van het leggen van een zwevende lamelparketvloer van totaal 15 mm (10 mm multiplex + 5 mm eiken) maar ik voorzie problemen met het indrukken van de agglomer ter hoogte van de naden van de lamelparketvloer. Ik kan de agglomer erg makkelijk indrukken. Wat kan ik het beste tussen de agglomer en de lamelparketvloer leggen? ik heb max 6 mm ruimte voor een tussenlaag. De parkervloerlegger wil liever niet verlijmen. De constructievloer is beton en er is een 10 DB reductie eis voor harde vloeren vanuit het reglement van het appartementengebouw.

[quote="Eric Desart"]Het dunste materiaal dat ik ken in diverse densiteiten is Sylomer te verkrijgen bij Caldic.
Dat materiaal is 12.5 mm en is kwalitatief beter dan Agglomer.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2013 10:02 pm    Onderwerp: Re: agglomer Reageer met quote

basZuidHolland schreef:
Beste Eric,

Ik last de artikelen op dit forum mbt geluidsisolatie van vloeren en heb zojuist 10 mm dik agglomer aangeschaft ten behoeve van het leggen van een zwevende lamelparketvloer van totaal 15 mm (10 mm multiplex + 5 mm eiken) maar ik voorzie problemen met het indrukken van de agglomer ter hoogte van de naden van de lamelparketvloer. Ik kan de agglomer erg makkelijk indrukken. Wat kan ik het beste tussen de agglomer en de lamelparketvloer leggen? ik heb max 6 mm ruimte voor een tussenlaag. De parkervloerlegger wil liever niet verlijmen. De constructievloer is beton en er is een 10 DB reductie eis voor harde vloeren vanuit het reglement van het appartementengebouw.

Eric Desart schreef:
Het dunste materiaal dat ik ken in diverse densiteiten is Sylomer te verkrijgen bij Caldic.
Dat materiaal is 12.5 mm en is kwalitatief beter dan Agglomer.

http://www.caldic.com/nl-NL/Locations/Caldic-Isolatietechniek/Isolatietechniek/Producten/Sylomer
Voor berekeningen moet je bij hen zijn.


Welke densiteit heeft die Agglomer? 120 kg/m³, 140 kg/m³, 200 kg/m³?
Een goede tussenlaag is hardboard tussen agglomer en parket. Dat hardboard (3,2 mm) zorgt voor drukverdeling op die naden (afhankelijk densiteit Agglomer).
Maar je leverancier van die Agglomer zou dit moeten kunnen bevestigen.
Als die drukverdeling te groot (te goed) wordt zal ook je Agglomer akoestisch minder goed werken.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.