Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Flankerend praatgeluid van bovenburen in gelijksvloersapp
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bartdumoulin



Sinds: 15-1-2013
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2013 10:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.gyproc.be/professional/producten/profielen-en-toebehoren/plagyp/plagyp-pu60-125-db/nl

Mijn inziens gaat dit eerder resultaat geven inzake contactgeluid dan inzake luchtgeluid. Ik doe het desalniettemin, voor alle zekerheid Smile

Jij had me gezegd dat ik best rotswol neem met een densiteit van 30 kg/m³. Ik heb ondertussen nog wat gegoogled, en aangezien ik praatgeluiden dien te absorberen, moet ik een product hebben dat effectief is tussen 100 en 500 Hz.

Bij verdere 'research' kwam ik op Soundmaxx AP1 en AP2 van Rockwool. Enig ervaring mee? ik ga hier verder op zoeken of de combo van de twee een mogelijks het beste resultaat voor mijn specifieke noden kan bieden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bartdumoulin



Sinds: 15-1-2013
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2013 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric

op basis van posts van onder andere jou in andere topics, begrijp ik dat er weinig verschil is tussen een densiteit van 40 Kg en 30 Kg bij Rockwool voor het opnemen van lage frequenties?

In dat opzicht dacht ik Rockwool 431 te nemen, lijkt een beter handelbare plaat om tussen een Plagyp studs plafond te monteren met spuitlijm.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2013 2:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je mag rotswol of glaswol in een spouw niet vergelijken tussen gewoon als absorptie in een grote ruimte (lokaal) en opgesloten in een spouw van een dubbelwandig systeem.
Heel andere mechanismes spelen hier een rol.

In een spouw moet je een relatief lichte densiteit van absorptiemateriaal gebruiken en liefst zoveel mogelijk vullen zeker bij een kleine spouw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.