Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsisolerend Bouwhek (Heras)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jun 22, 2012 8:18 am    Onderwerp: Geluidsisolerend Bouwhek (Heras) Reageer met quote

Vanochtend in de krant:



In dit soort situaties (20 dB beloven met een scherm van zo'n 2,5 meter hoog met een fiks lek aan onderzijde) ben ik direct op mijn qui-vive. Toch maar even gaan zoeken op het net (dit alles tijdens mijn ontbijt) en uiteindelijk aangenaam verrast door de realistischer voorstelling van zaken op de website (sinds januari 2011, hoezo nieuws?) van Echo Barrier, volgens mij de firma die dit ook voor/aan/in samenwerking met Heras levert (Engelstalig):

Deze PDF gaat natuurlijk uit van een soort optimale situatie en suggereert forse reducties. Dít is wat je vaak ziet als het over (materialen voor) geluidsschermen gaat.

Wanneer verder wordt gekeken op de site van www.echobarrier.com wordt er toch een redelijk fatsoenlijke uitleg over schermen gegeven, die ook voor mensen hier op het forum illustratief en informatief is. Reden dat ik deze hier link:
  • Hier (HTML) wordt al iets gezegd over de plaatsing van het scherm;
  • Hier (PDF) wat meer uitgebreide informatie over geometrie en plaatsing en de (matige) absorptiewaarden.
Lees en leer!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.