Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Probleem met live zang set

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wittebieraap



Sinds: 7-5-2012
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2012 7:40 am    Onderwerp: Probleem met live zang set Reageer met quote

Hoi ik heb een geluids systeem en heb er problemen mee
als we het set opzetten in een ruimte dan is het de eerste half uur goed en daarna valt de gehele druk weg. De Bas komt er niet uit die flobert in zijn kast. En dan als het echt mist is dan gaat de top versterker in het rode als de zanger zijn gang wil gaan. We draaien met een dynacord set met een processor van ev en dan 2x 2400 van ev. In men rek een Madidas en sturen mic met galm van Roland en Daly. Dit is echt een probleem al 2 jaar ik word gek
Kan iemand mij helpen .........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2012 8:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier niet zozeer denk ik, hoewel er wel een paar muzikanten rondlopen. Wacht even af.

Is dit Duitse forum misschien iets wat beter bij je vraag aansluit? http://www.paforum.de/phpBB/index.php

PS: move > hobby en vrije tijd subforum
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
paulvanbeek
Gast





BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2013 5:50 pm    Onderwerp: probleem met live zangset Reageer met quote

Het probleem dat je versterker in het rood schiet is simpel te verhelpen met de processor die je hebt. De processor kan je inserteren op je mixer bij het kanaal van de zanger. Deze kan je instellen met een treshhold, een attack ratio en release. Ik zal je even uitleggen waar dit voor staat.

De treshhold.
De treshhold is de in te stellen grens vanaf wanneer de compressor zijn werk kan doen. Dit kan je
bijvoorbeeld bij je signaal limit van 0db. Dit betekent dat hij dan vanaf 0db gaat werken.


De Attack
Met de attack kan je instellen na hoeveel miliseconden hij ingrijpt zodra het geluid de 0db bereikt.

De release
Met de release kan je instellen hoe snel hij stopt met werken nadat het signaal weer onder de treshhold komt.

De ratio
met de ratio kan je instellen hoe erg hij ingrijpt zegmaar. bij 1:1 is het oneindig:1 en dan zal je compressor niks doen (zelfde als bypass). Zodra je hem op 8:1 kapt hij extreem af, bij bijvoorbeeld 2:1 kapt hij wat minder hevig af, en bij 4:1 zit hij er tussen in en kapt hij redelijk onhoorbaar af, en dat is meestal ook wat je wil zodat hij niet al te veel op valt. Tevens kan je er met de compressor voor zorgen dat je versterker zich niet tot aan de clip werkt (in het rood). Dit kan namelijk schadelijk zijn voor je luidsprekers. Het instellen van de Attack en Release kan je bij de meeste electrovoice processors op automatic zetten en dan doet hij vaak zijn werk behoorlijk goed. Als je er wat meer over wil weten dan is er zat over te vinden op internet, je kan dus een hoop sparen aan je luidsprekers door een compressor en of limiter te gebruiken. Alleen het gebruik is voor een amateur vaak moeilijk omdat elk knopje vreemd is. Wel moet ik er bij melden hoe extremer je de apparatuur gebruikt, hoe minder karakteristiek er over blijft in het eindgeluid dat uiteindelijk over je P.A. (zangset) de zaal in gaat.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.