Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverdracht beperken muur met balken in

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen.h
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2012 10:44 pm    Onderwerp: geluidsoverdracht beperken muur met balken in Reageer met quote

Op het eerste verdiep heb ik vooraan een slaapkamer en achteraan een badkamer. Bij de buren is dat vooraan een leefruimte en achteraan de keuken. Op de badkamer (en dus naast de keuken) kan ik de buren relatief goed horen praten en krijg ik nogal wat contactgeluid (schuiven van stoelen en tafel). Aangezien het vooraan niet zo is vermoed ik dat dit komt omdat de balken van de vloer (de vloerroostering) daar tot in de gemeenschappelijke muur zitten (en vooraan evenwijdig).

Ik ga de badkamer volledig renoveren en hoop zoveel mogelijk van de geluidsoverdracht te kunnen beperken. Aan die zijde van de muur komt wel de lavabo te hangen en de condensatieketel.

Wat zou ik kunnen doen om zoveel mogelijk uit de renovatie te halen mbt contact/luchtgeluid?

alvast bedankt
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2012 10:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

koen,

Om niet het gevoel te hebben in de steek gelaten te worden:
Dit zijn van die typisch lastige dingen die niet eenvoudig op te lossen zonder de zaak lokaal te bekijken.

Contactgeluiden en flankerend geluid zijn lastige dingen en zeer constructiegebonden.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
koen.h
Gast





BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2012 10:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn er zaken waar ik zeker niks mis mee kan doen en toch een beetje invloed geven? Bv zwevende vloer, voorzetwand zullen misschien toch enkel db invloed hebben?

Kost dat trouwens veel om u tot in Oostende te laten komen om de situatie ter plaatse te bekijken?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2012 11:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk zou je de situatie best moeten beschouwen op basis van een zichtbare vloerconstructie (dus na het slopen van de bestaande badkamer).
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.