Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsisolerende kast om compressor heen
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2012 6:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Geluidforum, ik bedoelde ook niet AIX foam, en ik gebruik(te) industrieel ook steeds minerale wol.

Ik kan mij voorstellen dat voor een DHZ kast een goedkoper gemakkelijk toegankelijk foam ook zinnig kan zijn.

Ik gaf het als mogelijk alternatief, niet als noodzakelijke in de plaats stelling.
 


Weet ik toch? Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2012 6:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Brusher schreef:
Bruto verplaats hij maximaal 330 l/min. De lucht wordt wel gefilterd voor deze de compressor in gaat. De filters zijn ook makkelijk schoon te maken.

De glas/steenwol afdekken met een laagje glasvlies of glasweefsel is geen probleem en onbrandbaar. Glasvlies/weefsel vervezeld van zichzelf nagenoeg niet.


En om een beetje verder te klieren voor het weekend: als je tandarts, orthodontist of tandtechnicus bent (gezien type compressor) kun je toch prima een professionele omkasting betalen Laughing
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Brusher
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2012 7:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat t type compressor daarvoor geschikt is wil niet zeggen dat IK dat ben whaha...

Zo mevrouwtje even opendoen... AAAA (pakt luchtslijptol) ff wat plak verwijderen hoor DDZZZZZZIII lmao haha


Dus om even samen te vatten:

Compressor op wasmachine dempers zetten op de vloer zelf

* 18mm Multiplex ombouw met ruimte voor minimaal 10 cm wol (20cm zij- ruimte om de compressor heen en 40cm erboven)
* 10 cm steenwol in 2 lagen van 5 cm om het toegangspaneel om de naad te overbruggen. En trapsgewijs in de hoeken.
* 4 125mm rioolbuis kokers met 2cm laag demping binnen en buitenkant, buitenkant vlak binnenkant 20cm insteek en ruim boven de compressor
* Steenwol eventueel afdekken, waarschijnlijk niet nodig.

Steenwol in platen lijkt me het makkelijkste werken.

Klopt dit zo?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.