Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Definitie "in in- en aanpandige gevoelige gebouwen"

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Greetje



Sinds: 7-3-2012
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2012 10:18 pm    Onderwerp: Definitie "in in- en aanpandige gevoelige gebouwen" Reageer met quote

Dag Iedereen,

De gemeente heeft bij ons geluidmetingen verricht t.b.v. overlast van een airco en luchtafzuigingunit. De metingen zijn gedaan conform "de handleiding meten en rekenen industrielawaai 1999".
Ze willen alleen de metingen die binnen gedaan zijn opnemen in het meetrapport omdat het in hun ogen gaat om "in- en aanpandige gevoelige gebouwen".
Ik heb de hele handleiding industrielawaai doorgelezen en kom nergens een definitie tegen van bovenstaand begrip (in- en aanpandige gevoelige gebouwen). En stel het zou daarom gaan, kom ik ook geen reden tegen waarom men in dat geval niet ook de metingen die buiten gedaan zijn wil opnemen in het meetrapport.

De airco en afzuiging staan achter op het dak van een uitbouw behorende bij een cafe. Tussen die uitbouw en ons huis zit nog andere buurman met uitbouw. M.a.w. wij grenzen nergens direct aan het cafe. Er zit 2,5meter dak tussen.
De Gemeente geeft mij als definitie 'als de panden door constructie aan elkaar zijn verbonden'.
En zij blijven erbij dat de metingen buiten niet 'gelden'. Als dat de definitie is en ze passen het toe zoals bij ons dan kunnen er tien buurmannen tussen zitten en is het alsnog aanpandig. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
Kan iemand mij misschien helpen met de definitie? en de reden waarom ze alleen de metingen binnen willen opnemen? of naslagmateriaal waarin ik nog wat verder kan spitten?
vr.groeten, Greetje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2012 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit komt mij inderdaad vreemd voor (hoewel ik geen expert ben ten aanzien van regelgeving). Volgens mij gelden voor 'bedrijfsmatig' geluid (ook) maximale niveaus aan de gevel van woonbebouwing.

Wacht even op een andere reactie zou ik zeggen, of bel desnoods een akoestisch adviesbureau in de buurt. Zij zullen je vast antwoord op je vraag kunnen geven.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2012 3:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://geluid.startpagina.nl/prikbord/

Hier zitten de regeln**kerts die dat allemaal weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2012 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
http://geluid.startpagina.nl/prikbord/

Hier zitten de regeln**kerts die dat allemaal weten.


Dat is absoluut waar! Vraag ze als je er toch bent of ze hier komen mee-praten, want daar is het helemaal stil (of is dat beroepsdeformatie?)...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2012 6:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oei! Teentjes en getrapt? Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2012 9:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Oei! Teentjes en getrapt? Very Happy


Welnee, overigens zie ik op het andere forum dat ik met mijn advies aan Greetje op het goede pad zat/zit!

Verder maak ik er geen geheim van dat ik het leuk zou vinden wanneer er meer experts, ook de door jou genoemde 'regeln**kertjes' ook híer een bijdrage leveren. De praktijk nu is dat (mede door het 'incrowd' karakter van het prikpagina-forum en de verouderde software (meer nog dan hier Wink)) 'leken' hier vragen stellen terwijl zij daar vooral elkaar helpen bij de details ten aanzien van vergunningverlening. Dat vind ik wel een beetje jammer ja.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2012 1:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ik helemaal met je eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Hendriks



Sinds: 7-3-2012
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2012 6:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
bert stoltenborg schreef:
Oei! Teentjes en getrapt? Very Happy


Welnee, overigens zie ik op het andere forum dat ik met mijn advies aan Greetje op het goede pad zat/zit!

[i]Verder maak ik er geen geheim van dat ik het leuk en mooi zou vinden wanneer er meer experts, ook de door jou genoemde 'regeln**kertjes' ook híer een bijdrage leveren. De praktijk nu is dat (mede door het 'incrowd' karakter van het prikpagina-forum en de verouderde software (meer nog dan hier Wink)) 'leken' hier vragen stellen terwijl zij daar vooral elkaar helpen bij de details ten aanzien van vergunningverlening. Dat vind ik wel een beetje jammer ja.[/i]

inderdaad


Laatst aangepast door Hendriks op Di Mrt 20, 2012 6:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 3:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In en aanpandige gebouwen is daadwerkelijk wat het is. Als de gebouwen bouwkundig aan elkaar zitten dan is het aanpandig en als er in het pand een andere apparte ruimte is dan is het inpandig. Het meten in een in of aanpandig gebouw is zeer moeilijk daar het om een zeer laag geluidsniveau gaat.
Het neemt niet weg dat er ook buiten gemeten moet worden.
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.