Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverlast door vliegtuigen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2012 7:05 pm    Onderwerp: geluidsoverlast door vliegtuigen Reageer met quote

Ik zal kort ons probleem schetsen: in 2011 heb ik samen met mijn vriendin een huis gekocht. Een heel leuk huis met alleen één groot nadeel: de geluidsisolatie (zowel binnen als buiten). Vooral het geluid dat van buiten komt is erg storend: ons huis ligt nl. vlakbij een aanvliegroute voor vliegtuigen die willen gaan landen op de buitenveldertse baan van Schiphol. Ik zou daarom heel graag de slaapkamers willen laten isoleren zodat de overlast qua geluid veel minder zal zijn. Onze slaapkamers bevinden zich overigens niet direct onder het dak; er zitten nog diverse verdiepingen tussen onze slaapkamers en het dak.

Ik heb op internet al flink gezocht naar mogelijkheden om tot een betere geluidisolatie te komen, maar kom er niet echt uit wat de beste oplossing voor ons probleem is. Zou iemand mij kunnen adviseren wat een goede oplossing is en welk product tot de beste geluidisolatie leidt? Rolluiken, voorzetwanden, beter glas (we hebben al dubbel glas) etc.?? Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen van mensen met bepaalde producten.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2012 1:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien vragen wat het kost als een expert dit voor je uitzoekt?
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2012 11:26 am    Onderwerp: Re: geluidsoverlast door vliegtuigen Reageer met quote

Anonymous schreef:
Zou iemand mij kunnen adviseren wat een goede oplossing is en welk product tot de beste geluidisolatie leidt? Rolluiken, voorzetwanden, beter glas (we hebben al dubbel glas) etc.?? Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen van mensen met bepaalde producten.


Op basis van jouw beschrijving en wat standaard te verwachten zou zijn zijn je ramen de zwakke schakel.

Hier kan je zowel denken aan nieuwe ramen met beter geluidsisolerend glas of voorzetramen op grotere afstand.
Zo'n supergeluidsisolerend glas kan echter zéér zwaar zijn, waardoor de mogelijkheid bestaat dat je huidige raamframes niet meer geschikt zijn.

Het goedkoopste zal vermoedelijk voorzetramen zijn op grotere afstand.

ECHTER: aangezien je hier, afhankelijk van wat je wenst, over belangrijke uitgaven aan het praten bent, en om zeker te zijn inzake de juiste inschatting van het probleem en de potentiële te behalen winst, kom je terug op het advies van Bert.
Laat iemand de situatie beoordelen die de achtergrond heeft om dit te doen.

In het forum hier staan uitgebreide topics over geluidsisolerende beglazing (zoekfunctie).
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2012 11:52 am    Onderwerp: Re: geluidsoverlast door vliegtuigen Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Anonymous schreef:
Zou iemand mij kunnen adviseren wat een goede oplossing is en welk product tot de beste geluidisolatie leidt? Rolluiken, voorzetwanden, beter glas (we hebben al dubbel glas) etc.?? Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen van mensen met bepaalde producten.


Op basis van jouw beschrijving en wat standaard te verwachten zou zijn zijn je ramen de zwakke schakel.

Hier kan je zowel denken aan nieuwe ramen met beter geluidsisolerend glas of voorzetramen op grotere afstand.
Zo'n supergeluidsisolerend glas kan echter zéér zwaar zijn, waardoor de mogelijkheid bestaat dat je huidige raamframes niet meer geschikt zijn.

Het goedkoopste zal vermoedelijk voorzetramen zijn op grotere afstand.

ECHTER: aangezien je hier, afhankelijk van wat je wenst, over belangrijke uitgaven aan het praten bent, en om zeker te zijn inzake de juiste inschatting van het probleem en de potentiële te behalen winst, kom je terug op het advies van Bert.
Laat iemand de situatie beoordelen die de achtergrond heeft om dit te doen.

In het forum hier staan uitgebreide topics over geluidsisolerende beglazing (zoekfunctie).
 

Inderdaad in 1e instantie de ramen, doch wat mij betreft in alle gevallen te beoordelen in combinatie met de kwaliteit en kierdichting van de kozijnen en eventuele ventilatievoorzieningen in het kozijn.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.