Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

budget geluidsstudio bouwen met beperkte hoogte

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
timmy
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2012 3:19 pm    Onderwerp: budget geluidsstudio bouwen met beperkte hoogte Reageer met quote

hallo allemaal!

Ik sta op het punt in mijn tuinschuurtje een geluidsstudio te bouwen.
Het schuurtje is aan mijn huis gebouwd en heeft 1 stenen muur en de rest hout.
De vloer van beton, de waterput (wordt niet meer gebruikt) met een plastic plaat
in geslagen en beton (3cm) erover gestort. Zodat de vloer egaler is.

Hierin wil ik dus een studiootje bouwen voor muziek opnames (vnl. zang zal het meeste dBs maken) zonder dat de buren er last van krijgen en dat ik tot in de late uurtjes kan door werken Smile

Ik beschik al over een 50tal steenwol platen. En ben van plan dubbele gipsplaten
in een hout-raamwerk wat ik erin ga bouwen te plaatsen, met daarachter dus de steenwol.

Het probleem is dat het plafon 2,04 hoog is aan 1 kant en 2,14m aan de andere kant
+ 10cm dwarsbalken. Het dak loopt dus iets schuinaf.

De vraag is:
Hoe kan ik het beste de vloer en plafond aanpakken.

Persoonlijk dacht ik aan Styrodur 3035CS ipv. Iso platen (groene ondervloerplaten die vaak voor pakket vloeren word gebruikt), voor vloer, wand en plafond.
Iemand ervaring met Styrodur?

En hoe kan ik het beste het plafond aanpakken?
Hierbij dacht ik aan de ruimtes tussen de dwarsbalken te vullen met steenwol
echter zit ik met de vraag hoedan? Kan ik het beste dan het framewerk(hout) er tegen aan zetten om vervolgens het Styrodur en dan de dubbele gips platen er tegen aan bevestigen?

Dubbele massieve deur, en geen contact maken met bestaande wanden is me bekend.

En de laatste vraag, wat kan ik het beste kopen om een zwevende vloer te creeeren?
Mineraalwol is te slap is me verteld...

Graag jullie advies...
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2012 4:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat je beter hier kunt vragen:
http://www.homerecording.be/forum/
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is inderdaad erg krap. Op zich pak je de wanden goed aan. Voor het dak/plafond uitvoeren in styrodur is waardeloos. Styrodeur waait het geluid gewoon doorheen. Het beste is om een zwevend plafond te maken ook met een dubbele gipsplaat. dit kan je doen om een tweede balklaag te maken tussen de bestaande balklaag. De rest van de ruimte opvullen met steenwol (een rotklus maar veel beter) Wat betreft de vloer niets aan doen. De bijdrage door de vloer aan het geluidsniveau is niet erg groot.
Je kan niet het geluid volop draaien want de isolatie komt zeker te kort. Als je op een goede geluidsniveau (80 dB(A)) de zaak afmixt dan is het zeker te doen.
Succes
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.