Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

hinderlijke pieptonen buiten

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Do Nov 17, 2011 7:25 pm    Onderwerp: hinderlijke pieptonen buiten Reageer met quote

Wij hebben al jaren last van een hoge pieptoon van buiten. Deze toon is niet constant aanwezig maar wel gedurende bepaalde tijdstippen. Ik zou zo graag willen traceren waar de bron van deze pieptoon is gelocaliseerd. Wanneer ik in mijn tuin sta heb ik echt geen idee. Is er een instantie die een meting kan uitvoeren?

vr gr

Ruud
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Nov 17, 2011 8:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Begin eens met het noteren van de tijdstippen. Tijdens openingsuren van een bedrijf of winkel? Bij wind (hier piept al tijden een ring rond een vlaggenmast bij de bouwmarkt wanneer het waait) of bij bepaalde temperaturen?

Om een pieptoon buiten te determineren (zeker wanneer deze niet zeer dominant is in het globale geluidsniveau) heb je eigenlijk een meter met realtime tertsbandanalyse nodig. Die heeft niet iedereen (ook gemeentes vaak niet). Een bureau kost geld (per uur). Ik zou het eerst een zonder meter proberen als ik jou was... Hoogfrequent geluid is redelijk directief en neemt vrij snel af in functie van de afstand (ook door absorptie aan de lucht). Begin met een rondje te lopen rond het huis / huizenblok wanneer het geluid zich voordoet.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Rudolfo



Sinds: 17-11-2011
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2011 1:05 pm    Onderwerp: hoge pieptoon getraceerd Reageer met quote

Het hoge geluid trad steeds op wanneer de afvoer van de cv ketel van de overburen aansloeg. Eerst even gegoogled en de hoge toon kan te maken hebben met een verkeerde afstelling van het branderblok en/of een niet goed functionerende afvoer. De afvoer van HR ketels zuigt ook verse lucht aan van buiten. Ik heb begrpene dat bij een verkeerde aansluiting dit ook een hoge toon kan opleveren. Zojuist even bij de overburen aangebeld en ze wisten meteen waar het over ging. De cv monteur was al eens langsgeweest maat had niet de benodigde afstelapparatuur bij zich. Daarna niet meer teruggezien. Het is een rijtjeswoning waarvan de eigenaar drie etages apart heeft verhuurd en er zelf niet woont. Heeft het zin om de gemeente aan te schrijven wanneer er niet snel een oplossing komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.