Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Links algemeen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Feedback
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2011 1:00 pm    Onderwerp: Links algemeen Reageer met quote

Geluidforum,

Jij geeft regelmatig zeer nuttige goede links (+ andere leden in het forum).

Zonder juist te weten hoe, vraag ik mij af of deze niet ergens in een sticky kunnen komen met een soort logische en overzichtelijke onderverdeling en een korte beschrijving.

Eventueel per subforum, of zelf in totaal overheen het forum.

Nu weet ik vaak dat jij, of iemand anders ooit een interessante link geëntert hebt, maar dan wordt het een kwestie van de juiste zoektermen te vinden en tal van posts hierop na te kijken. Waaaar stond dat ding ook weer .......?

Ik denk dat de totale linkverzameling nu reeds waardevol is, maar systematische aanpak kan dit nuttiger en overzichtelijker maken, en je ziet sneller welke links eventueel ontbreken, dienen geupdate te worden enz.
En als hier interessante topics over bestaan kunnen deze gelinkt worden additioneel aan de korte beschrijving.

In zo'n pagina komen vanuit de aard van de zaak ook zoveel keywords, dat dit een gemakkelijk te vinden pagina wordt via zoekmachines die best attractief kan zijn voor mensen nog vreemd aan het forum.

Nu besef ik best dat elk idee tijd en energie kost, die men niet steeds heeft, noch weet ik wat de beste aanpak zou zijn.
Ik laat hier alleen maar een ballon op.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2011 4:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er spelen vier zaken:
  1. De links moeten kort worden beschreven voor wat betreft inhoud;
  2. De links moeten nog geldig zijn;
  3. De bron moet duidelijk zijn;
  4. Er moet een backup zijn voor het geval de link verdwijnt.
Zoals je al aangaf een hoop werk.

Die online backup is met bijvoorbeeld een Dropbox account nog wel te realiseren. De rest kost vooral tijd. Misschien moeten we het samen doen?

Plaats hieronder een link die ik of iemand anders plaatste op het forum, mét:
  • Een link naar het betreffende bericht op het forum;
  • Een korte omschrijving (maximaal 2 à 3 regels);
  • De bron.
Ik zal vervolgens het artikel downloaden en back-uppen naar een online 'kluis' en deze alternatieve (publieke) link toevoegen. Wanneer er sprake is van een aardig bestand zullen we in overleg een indeling trachten te maken!

Klinkt dit acceptabel?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2011 5:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben hierover aan het piekeren.

Ik heb mij al eens afgevraagd of je geen verborgen (werk)subforum kan maken, ook niet systematisch zichtbaar voor alle leden met slechts een paar genodigden waar tests of post in constructie kunnen gebeuren buiten het publieke oog.

Op die moment kan ik bijvoorbeeld toevoegen, wegdoen, aanpassen, jij daar dingen tussenvoegen, weet ik veel, en zo'n ding laten groeien tot het rijp wordt voor publiek gebruik.
Je maakt een ruwe draft voor wat links die je niet wil vergeten maar niet echt tijd voor hebt, en kan dit later mooier formuleren (een beetje een klad waar je kan op werken).

Ik heb dat ook als eens bedacht voor grote posts met educatieve doeleinden. Het is leuk ergens iets te hebben waar je zo'n ding kan laten groeien tot dit rijp is.

Veel te rommelig voor het publieke oog, vandaar weg van het publieke oog + je kan al eens een private opmerking of melding plaatsen die je publiek niet zou plaatsen.

Ik ben maar hardop aan het denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2011 5:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric, zie jij nu helemaal onderin het forumoverzicht (de subfora) het forum "Moderators en Ontwikkelaars" (of zoiets)?

Daar mag je (met mij) je gang gaan en heb je teven moderatorrechten.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2011 5:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zie ik inderdaad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2011 5:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Zie ik inderdaad


Succes aldaar! Ik hang er ook rond...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Feedback Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.