Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Zoek mee! - Publicaties SZW / Arbeidsinspectie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2011 8:57 pm    Onderwerp: Zoek mee! - Publicaties SZW / Arbeidsinspectie Reageer met quote

Onderstaande publicaties (enkel degene vet weergegeven) vond ik recent (op zolder) terug. Zoeken op Google leverde me nog niet de digitale versies op.

Wie kan me helpen aan (vrije of vrijgegeven door rechthebbenden) digitale versies van deze publicaties (liefst ook degene die ik niet bezit), zodat ik deze kan delen met de bezoekers van Geluidforum?

'Serie S 57' Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) - Arbeidsinspectie - (SDU Uitgeverij Den Haag)
  • S 57-2 Lawaai op de arbeidsplaats; Inventarisatie-onderzoek met betrekking tot de optredende geluidniveaus op de arbeidsplaatsen in de zuivelindustrie (maart 1989)
  • S 57-3 Lawaai op de arbeidsplaats; Stand der techniek van de lawaaibestrijding in bottelarijen (maart 1989)
  • S 57-4 Lawaai op de arbeidsplaats; Spraakverstaan in relatie tot het toonaudiogram bij slechthorendheid ten gevolge van lawaai (september 1989)
  • S 57-5 Het equivalente geluidsniveau en gehoorschade door lawaai op de arbeidsplaats bij groepen werknemers (maart 1990)
  • S 57-6 Lawaai op de arbeidsplaats; Inventarisatie-onderzoek met betrekking tot geluid op de arbeidsplaats in slachterijen en aanverwante vleesverwerkende industrie (augustus 1990 - ISBN 9053070923)
  • S 57-7 Lawaai op de arbeidsplaats; Inventarisatie van de geluidoorzaken en geluidverminderende maatregelen bij machinale houtbewerking (augustus 1990 - ISBN 9053070990)
  • S 57-8 Lawaai op de arbeidsplaats; Geluid van mechanische overbrengingen (augustus 1990 - ISBN 9053071008)
  • S 57-9 De invloed van het dragen van gehoorbeschermers en van gehoorverliezen ten gevolge van lawaai op het richtinghoren (april 1992)
  • S 57-10 Praktische aanwijzingen bij (ver)nieuwbouw met betrekking tot geluid en trillingen op de arbeidsplaats (april 1992)
  • S 57-11 Geluid en trillingen in de betonproduktenindustrie (april 1993)
  • S 57-12 Lawaai op de arbeidsplaats in de grafische industrie (april 1993)

'Serie V 20' Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) - Arbeidsinspectie

  • V 20-1 Geluidarm construeren (1991)
  • V 20-2 Geluidarm installeren (1991)
  • V 20-3 Geluid van perslucht (1991)
  • V 20-4 Machinale houtbewerking
  • V 20-5 Lawaaibeheersing bij pijpleidingsystemen (1992)
  • V 20-6 Geluid van intern transport (1993)
  • V 20-7 Lawaai en lawaaibeheersing van handgereedschap (1993)
  • V 20-8 Geluid in de vleesverwerkende industrie (1993)


Mochten ze niet (digitaal) beschikbaar zijn zal ik contact op gaan nemen met de uitgeverij en of de rechthebbenden, aangezien ik het erg jammer vind wanneer deze publicaties als 'verdwenen' zouden moeten worden beschouwd.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2011 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goede interessante lijst.

Het blijkt zéééér moeilijk deze documenten terug te vinden via het net.
Als die vrij beschikbaar zouden zijn, kan je met de exacte naam en beschrijving die je in je post schrijft dergelijke dingen vinden.

In theorie bezit de uitgever de commerciële intellectuele rechten (het is mogelijk maar zou mij verbazen moest het hier anders zijn, voorbeeld via licentierecht).
Als je dit kan oplossen (via uitgever of arbeidsinspectie) zou dit wel fijn zijn.
Aan dode documenten die haast niet te vinden zijn heeft ook niemand iets.
Zelfs al heeft iemand deze, of in digitale vorm, of via inscannen, zal je toch nog steeds toelating moeten vragen tenzij voor een eigen persoonlijke "huiskopie", en dat dan nog alleen als je er legaal aangeraakte.
Je zal die toelating hier niet kunnen omzeilen volgens mij.

Een van de klassieke vraagtekens rond copyright/auteursrecht. Is het maatschappelijk verantwoord dat documenten voor vele tientallen jaren bevroren kunnen worden, wanneer de eigenaar van de intellectuele eigendom er geen brood meer in ziet (zoals mogelijk hier), of erger (niet van toepassing hier) er juist wel indirect brood in ziet door deze kennis te begraven?
En in hoever klopt het dat kennis opgebouwd en gedocumenteerd op kosten van de maatschappij niet eenvoudiger toegankelijk is voor deze maatschappij?

Ik suggereer hier geen antwoorden, schets alleen mogelijke vragen.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.