Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast door treinen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Do Okt 05, 2006 6:27 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast door treinen Reageer met quote

Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten aan overlast van 60db veroorzaakt door treinverkeer op de buitengevel van een woning.

Daarnaast vraag ik me af als het geluid van laten we zeggen oostelijke richting komt, of je daar dan last van kan hebben bij woningen die op de wetkant liggen. Dus niet in de geluidslijn.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 12:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste 'Gast',

Je vraag is erg algemeen en je zult begrijpen dat de hinder die je wellicht (in huis) gaat ondervinden niet alleen subjectief is, maar ook nog afhankelijk van een heel groot aantal factoren, waaronder:
  • Akoestische kwaliteit van de gevel en de daarin opgenomen bouwkundige elementen (ramen, roosters etc.);
  • Akoestiek in de ontvangstruimte (hoe 'gestoffeerd' de ruimte is)
Ten aanzien van je tweede vraag zal er zeker sprake zijn van afscherming van het geluid. Wat dit aan de afgeschermde zijde oplevert, is behalve van bovenstaande ook weer afhankelijk van de hoogte van de woning ten opzichte van de hoogte van het spoor en van mogelijke andere gebouwen welke het geluid reflecteren.

Ga er vanuit dat je altijd het spoor zult horen. Of je hiermee kunt leven zul je zelf moeten bepalen.

Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Okt 07, 2006 12:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat hier om http://www.funen-park.nl/hetproject.aspx. Bovenkant plaatje is het zuiden. De trein loopt links langs het grote flatgebouw. De treinen gaan daar om de paar minuten. Er zijn 4 sporen.

Links van het grote gebouw is met weet ik al niet wat geluidsgeisoleerd. Maar nog steeds zijn er klachten. Dit gebouw moet ook dienen als geluidsbarriere voor de huizenblokken in het binnen terrein.

Op het plaatje aan de voorkant links van de boompjes die je ziet is een stalen spoorbrug. Het geluid van de treinen heeft vrij spel over het open terrein. De huizen schuinafgekant denk ik.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.