Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Gebruik Sennheiser EW 100

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Knipoog



Sinds: 29-3-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 29, 2010 8:36 pm    Onderwerp: Gebruik Sennheiser EW 100 Reageer met quote

Hallo,
Ik gebruik een Sennheiserset EW100. Dat is een reciever en een transmitter welke ik gebruik op mijn filmcamera bij het opnemen van b.v. interviews. Nu wil ik een transmitter bijkopen om zowel de geinterviewde al de interviewer een knoopsgat microfoon te kunnen geven. Nu zegt iedereen dat het onmogelijk is om 2 transmitters te laten functioneren op 1 reciever. Om dit uit te proberen heb ik een EW 100 transmitter geleend van een vriend en daarop heb ik ingesteld 790.600 MHZ. Dat is dezelfde instelling als mijn bestaande transmitter en reciever. Ik krijg nu van beide transmitters een signaal op de reciever op de camera. Dat betekent dan toch dat e.e.a. wel werkt?

Wie kan mij informeren?

ben benieuwd naar een reactie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 30, 2010 2:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Deze PDF voor meer informatie over het apparaat.

Als je met twee apparaten op eenzelfde frequentie zend, is het logisch dat ze beiden worden 'gevonden' door je receiver. Ik vraag me echter af wat er gebeurt met het samengestelde signaal wanneer beide microfoons een signaal geven.

Maar nu je over de beschikbare apparatuur en twee zenders beschikt kun je het toch gewoon uitproberen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Knipoog



Sinds: 29-3-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Di Mrt 30, 2010 2:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, natuurlijk maar ik ben momenteel alleen en ik wil testen met 2 mensen. 1 verder af, een dichterbij en samenspraak. Ik was echter razend nieuwsgierig hoe er een ander over dacht. Ik kreeg namelijk van 2 onverdachte kanten de opmerking dat ik mijn doel uitsluitend zou kunnen bereiken met 2 complete sets.
Wil je na de test op de hoogte blijven meld me dan je e-mail adres.

groeten
Hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 30, 2010 3:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Knipoog schreef:
Ja, natuurlijk maar ik ben momenteel alleen en ik wil testen met 2 mensen. 1 verder af, een dichterbij en samenspraak. Ik was echter razend nieuwsgierig hoe er een ander over dacht. Ik kreeg namelijk van 2 onverdachte kanten de opmerking dat ik mijn doel uitsluitend zou kunnen bereiken met 2 complete sets.
Wil je na de test op de hoogte blijven meld me dan je e-mail adres.

groeten
Hans


Pluk een vrijwilliger van de straat!

Mijn email is geluidforum-at-gmail.com, maar ik heb liever dat je je resultaat hier plaatst, dan hebben anderen er ook nog iets aan Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Knipoog



Sinds: 29-3-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Di Mrt 30, 2010 3:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Okay. je hoort van mij t.z.t.

groet

Hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Knipoog



Sinds: 29-3-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2010 1:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het nu uitgetest op mijzelf. Ik heb een knoopsgatmicrofoon op beide transmitters ingeplugd en die bij mijzelf op de revers geklipt. De receiver op de camera en toen een stukje voorgelezen en opgenomen. Ik ontvang mijn stem wel goed maar er zit een soort hinderlijk geluid doorheen. iets dat lijkt te komen uit de ruimte. Dat werkt dus niet. Later zal ik het nog eens met 2 verschillende personen uittesten om uit te sluiten dat de ene microfoon op de andere resoneert maar ik denk dat dit hetzelfde effect zal geven. Wat ik me nu afvraag, hoe doen ze dan nu b.v. met musicals. Iedere speler/zanger heeft een microfoontje in heur haar en dat werk, naar ik aanneem op een transmitter die zij ergens bij zich heeft. Zenden al die transmitters dat naar evenveel receivers en zo ja wordt dat dan weer op evenveel recorders opgenomen en later op de tape gezet? De registratie wordt namelijk met videocamera's feilloos opgenomen en uitgezonden. Hoe werkt dat nu eigenlijk. Ik snap dat niet zo goed.

Ik hoor graag

Hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2010 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat voor een videoregistratie van bijvoorbeeld een musical wordt ingeplugd op de zaalversterking oftewel de uitgang van de mengtafel van de geluidstechnicus van de productie.

Vanuit meerdere redenen zal het wenselijk zijn de verschillende microfoons (van de verschillende acteurs) afzonderlijk in versterkingsniveau te kunnen regelen. Ze zullen dus inderdaad waarschijnlijk allemaal een eigen ontvanger hebben, elk op een verschillend kanaal op het mengpaneel.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
e-sonic
Gebruiker


Sinds: 19-6-2006
Berichten: 41
Woonplaats: oosterhout

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2010 5:06 pm    Onderwerp: antwoord met een knipoog Reageer met quote

Inderdaad heeft ieder microfoon z'n eigen zender en ontvanger.

er zijn per frequentie gebied 4 afzondelijke kanalen te gebruiken zonder storing, meerdere zenders op 1 frequentie is niet mogelijk, tenzij ze buiten elkaars bereik liggen......
Bij gebruik van meerde zenders ontstaan intermodulatie frequenties die vervolgens ook niet meer toegepast kunnen worden..

Draadloze systemen worden in toepassing beperkt door het gebruik van bestaande kanalen in de UHF band voor Digitale TV.

De leverancier kan U informeren.

groet van audiopartner e-sonic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2010 5:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een persoonlijke audio-partner Cool

Dank voor de bijdrage e-sonic!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Knipoog



Sinds: 29-3-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Do Apr 01, 2010 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Ik wil heel graag nog even doorpraten over draadloos geluid opnemen met de EW 100. Ik heb wat verder gezocht naar een oplossing voor mijn probleem en in die tocht vertelde mij iemand dat ik een fieldmixer zou moeten kopen. Daarop kan het geluid van meerdere microfoons worden samengebracht. Nu snap ik niet zo goed hoe dat werkt. Wat stop je dan "in" de mixer en wat komt er dan weer uit? Als ik namelijk de microfoons in de mixer moet stoppen en ik de output van de mixer in de microfooningang van mijn camera moet pluggen heb ik wel hele lange kabels nodig. Of gaat wellicht de receiver in de mixer en verbind ik e.e.a. met de camera d.m.v. de mixer output? In dat geval zou ik dan toch ook 2 systemen nodig hebben?
Er wordt ook een merk mixer genoemd t.w. de Shure fieldmixer FP 33. Kent u dat apparaat? Wat kost het en waar kan ik het kopen? Zijn er andere merken fieldmixers?

U ziet, ik ben er nog niet uit. Kunt u deze dummy helpen?

Hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2010 9:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Er staat er één op Marktplaats

Dit is een soort draagbaar mengpaneel. Dus:
  • Voor elke zender een aparte receiver op een van de ingangen van de field mixer;
  • Één uitgang van de mixer naar de camera


Op Google kun je zoeken op type, maar ik zie zo snel geen online verkoop in Nederland. Dit misschien iets? Geeft wel een beeld van de prijzen in elk geval!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Knipoog



Sinds: 29-3-2010
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2010 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Marktplaats had ik gezien en er een bod op gedaan. In ieder geval hartelijk dank voor de reactie. Ik denk toch maar een nieuwe set koop, voor de 2 receivers een bruggetje bouw voor de camera en een kabeltje laat maken om de 2 receivers te verbinden met de camera.

groeten

Hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.