Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast bovenburen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eugene
Gast





BerichtGeplaatst: Za Feb 13, 2010 4:34 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast bovenburen Reageer met quote

Ik heb sinds vorig jaar juni huur ik een winkelpand, waar ik kleding verkoop en boven de winkel wonen er een vrouw met haar zoontje.

Als ik mensen in de winkel krijg schrikken deze van de het geluid / herrie wat van boven mijn winkel komt. Soms is het zo erg dat je elkaar in de winkel niet eens kan verstaan.
Als hun wasmachine overdag staat hoor je alleen maar gebonk.
Het is al een paar keer voorgekomen dat klanten zijn weggelopen door de herrie. Zo loopt ook de trap van de bovenwoning naar boven door de winkel. Je wilt niet weten hoe dat klinkt als ze de trap op en af gaan. Ook heeft ze soms haar muziek zachtje staan maar toch is het duidelijk hoorbaar in de winkel.

Ik heb de mensen boven mijn al aangesproken maar zij zeggen dat ze niet anders kunnen dan en ook last van mij hebben. Bijvoorbeeld dat de winkeldeur storend geluid maak bij het open en dicht gaan en dat ze de klanten hard horen praten.

Dus het is behoorlijk gehorig, zowel in de winkel als de boven mij. Ik heb geen zin meer in de winkel te staan als je de gehele dag door herrie en voetstappen hoort boven je hoofd.

Kan iemand mij advies geven hoe ik van het pand af komt want het is gewoon niet te doen om zo een winkel te runnen. Ik heb een huurcontract van 2 jaar en ben nu al opzoek naar een andere ruimte. Ik wordt er gek van.

Reactie mailen naar rick_mister@hotmail.com aub
Bijvoorbaat dank
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Feb 14, 2010 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ofwel moet je aantonen dat dat pand niet voldoet aan de bestaande reglementering(en), moet je eerst de eigenaar hiervan overtuigen, en de kans geven hier corrigerende maatregelen te nemen.
Slechts bij weigering hiervan heb je juridische argumenten om eventueel zo'n contract ongeldig te laten verklaren.

De tweede, vaak gemakkelijkste manier, is zelf een nieuwe huurder te zoeken (na bespreking met eigenaar), waardoor de eigenaar gemakkelijker vrijwillig afstand zal doen van het bestaande contract.

In functie van dergelijke regelgeving denk ik dat deze zelfde vraag succesvoller kan beantwoord worden in een ander forum:
http://geluid.startpagina.nl/prikbord/

Elk forum heeft zo zijn eigen hoofdzakelijke doel- of bezoekersgroep. Het is vaak zelfs niet helemaal duidelijk wat de oorspronkelijke oorzaken zijn dat forum x en y in een bepaalde richting groeien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.