Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Db-meter oefenruimte
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2009 1:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.exinore.nl/gehoorbescherming/muziek/

Ik heb ook -9 dB, -15 heb ik ook maar daar is niet mee te spelen.
Live spelen we vaak met in ear monitoring, maar dat vind ik ook niet echt geweldig.
Ten eerste hoor je te goed dat je zit te knoeien Very Happy , en je mist toch ook wel de kick van het lawaai (als het goed gaat is lawaai een kick Twisted Evil ).
En je verliest het contact met het publiek (als dat er tenminste is Very Happy )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
e-sonic
Gebruiker


Sinds: 19-6-2006
Berichten: 41
Woonplaats: oosterhout

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2009 10:24 am    Onderwerp: Oordoppen Reageer met quote

Op zich een goede zaak, spelen met oordoppen,

Als het podium volume dan omhoog gaat, is het effect weg.
Een hoger podium volume geeft een slechter geluid in de zaal, met gebruik van zaalversterking.

De volgende stap is dat ook de front of House engineer, (de zaal mixer) met oor-doppen gaat werken.

De reden is duidelijk, in het gebied tot 95 dB is de resolutie van het gehoor het hoogst.

Hiermee gaat ook het zaal volume weer omhoog, en dus zien we over een aantal jaren weer meer reclame spotjes voor de gehoor apparaten met een afneembaar frontje in je eigen kleur.....

(wordt ongetwijfeld vervolgt)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.