Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

welk soort geluid produceert een haan

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
James zero
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2009 7:41 pm    Onderwerp: welk soort geluid produceert een haan Reageer met quote

Wij zijn het na jaren geduld te hebben kotsbeu om steeds gewekt te worden door de hanen van de buren .

Daarom overwegen wij nu ( i.p.v dure gerechtelijke stappen te ondernemen ) de binnenkant van de slaapkamermuren te bekleden met geluidsisolatie , en tevens de ramen te vervangen door acoustisch glas .


Maar ik zie vaak bij geluidsisolatie staan dat men bij de keuze van deze rekening moet houden met het aantal Decibels , welk soort geluid het is ( contactgeluid enz.) en wat de frequentie van het geluid is .

Nu is mijn vraag of iemand weet wat de frequentie van zo'n hanengekraai is en wat soort geluid dit is ?

Het aantal DB zal ik wel kunnen meten met een DB meter denk ik .


Graag wat raadgevingen misschien oplossingen of links naar zeer goede isolatie voor dit probleem ??


Dank U !!!
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2009 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet beter geluidsisolerend glas laten plaatsen en je ramen laten nazien dat die geen lekken vertonen.
De muren hebben geen zin: die zijn veel beter dan de ramen, zelf beter dan na dat je die ramen verbeterd hebt.

Het zou goed zijn dat je je huidige ramen juist beschrijft en al wat openingen kunnen zijn (spleten aan ramen, verluchting enz.).

Eventueel kan je denken aan voorzetramen.

Tussen haakjes: ik weet dat er in Nederland al klacht(en) gewonnen zijn tegen buren met hanen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.