Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

wij zijn zelf de 'overlast veroorzakers'

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bibi
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jan 18, 2009 4:02 pm    Onderwerp: wij zijn zelf de 'overlast veroorzakers' Reageer met quote

Hoi,

Wij wonen in een fijn appartementen complex, alleen de mensen die op de gallerij lopen hoor je goed, daar kreeg ik deze week een klacht over dat men wakker wordt als ik de hond uitlaat, de meest gekke tijden hiervan zijn 10 uur 's avonds en kwart over 7, half 8 's morgens, meeste mensen zijn dan nog wakker/al wakker dacht ik maar goed, om nou op mijn tenen te gaan lopen zodat ze niet wakker worden vind ik stom.

De tweede klacht kwam vandaag, mijn partner houdt zich naast zijn gewone werk bezig met muziek maken tegen verdiensten, we hebben tegen naast en direct beneden buren gezegd dat als ze er last van hebben gewoon moeten aanbellen en dan gaat het volume zachter.
Vandaag kwam de buurman klagen van de onderste verdieping helemaal in de hoek dat hij er last van had, terwijl we de andere buren er nooit over horen, en ik vraag het meestal wel even of ze er last van hebben.
Het gebeurd ook vrij weinig, enkel in t weekend en dan overdag, zowiezo omdat de buren kinderen hebben direct naast ons, net was het 14:00 mag die buurman dan ook echt klagen want hij heeft gezegd stappen te gaan ondernemen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jan 19, 2009 9:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goedemorgen,

Lees hier <-klik even over een soortgelijk verhaal!

Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Ma Jan 19, 2009 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan alleen even doen alsof ik de klagende buren ben. Ik ben het niet, ken je niet, maar ik weet hoe geluidshinder hebben van iemand is. Dus ik geef maar een aantal voorbeelden zoals je buren het misschien zouden kunnen ervaren.

loop je misschien met harde hakjes in die gallerij?? Zachte zooltjes tikken niet, lijkt me sterk dat ze je dan nog horen.
En de tijden die je noemt, misschien klaagt er iemand die ploegendiensten draait. Als je om 6 uur moet beginnen wil je graag om 22:00 al slapen. Als je om 6 uur in de morgen klaar bent met werken, je ligt net op bed en daar komt er iemand rond half 8 met tikkende schoenen voorbijlopen.

Dat van die muziek kan ik me wel iets bij voorstellen eigenlijk. Misschien is het omdat ik zelf naast iemand woon die graag zijn muziek hard zet. Hij vind dat hij het niet zo vaak hard zet, maar 5 maal per week een paar uurtjes elke keer. Niet eens meer elke dag tot 22:00 zoals vroeger. Dus in zijn ogen houdt hij al zo veel rekening met mij.

Het zou best kunnen zijn dat bij die onderbuurman visite is en uw partner elke keer de visite verstoord. Misschien is het wel iemand die de hele week hard werkt in een lawaaierige fabriek en in het weekend graag van zijn (zondags)rust genieten wil.

Het is in ieder geval zo dat iedereen recht heeft op rustig woongenot. Ik zit nu met zachte doordreunden muziek elke keer binnen en ook dat is juridisch aan te pakken. Als norm voor wat sociaal is geldt: http://www.ridderkerk.nl/smartsite.shtml?id=4887

Aantal keren dat muziek van de buren door
75% van de mensen wordt geaccepteerd:
Net Hoorbaar: 12 keer per jaar
Aangekondigd hard: 6 keer per jaar


Is het musiceren niet met een ander instrument mogenlijk?? Waar een hoofdtelefoon op aangesloten kan worden ??? Hebben we het over een souzafoon of een triangeltje ?? Het beste is dat u met alle bewoners in het gebouw afspraken kunt maken hierover. Is er een vast tijdstip mogenlijk voor musiceren ? dan weet iederen van hoe laat tot hoe laat er eventuele geluidshinder kan zijn. Afspraken maken via verhuurder of VVE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2009 6:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bibi, verander niks aan het wandelen met de hond.
Uit je verhaal maak ik op dat je er niet op uit bent overlast te veroorzaken en is de buurman zijn eis zo onredelijk dat hij jouw woongenot verstoort.

Die andere buur mag natuurlijk klagen (vrijheid van meningsuiting) echter het stappen kan hij m.i. beter met zijn benen doen aangezien je overdag redelijk wat herrie mag maken.


Truus, bemerk je ook dat jouw reactie nogal negatief is en weinig respectvol voor bibi is ?
Gezien het diverse en tegenstrijdige eisenpakket wat jij hier neerleg, mag iemand alleen geluid maken als diegene die wisselende ploegendiensten draait niet slaapt (wanneer? waar kan ik zijn rooster krijgen?) de baby van links onder niet zijn middagdutje doet, nadat omaatje naar de dagrecreatie is gebracht, zij/hij van hiernaast uitgeslapen is en voor de jongste kinderen naar bed geacht worden te gaan: grof gezegd zijn dat 1,23 seconden ergens tussen 11:00 en 16:30 Very Happy
Kort gezegd nu niet, dadelijk niet, nooit niet !!!
Hoeveel rekening hou jij dan met andermans behoeften ?

De beschimping van je buurjongen geeft niet het idee dat samenleven met anderen hoog op je prioriteitenlijstje staat.
Waarom niet wat meer waardering voor zijn beperking van zijn (woon)genot zodat jouw woongenot is toegenomen ?

Overtuigt van je gelijk kom je wel over, maar terecht ?
In hoeverre je juridisch geluid met laag volume aan kan pakken ?
Maar de stelling dat er harde sociale normen bestaan wordt door je link slechts tegengesproken.
En hartstikke leuk om de uitslag van e.o.a. onderzoekje als een hard gegeven te brengen, maar zonder aantal ondervraagden en andere specs zegt het niets noch heeft het enige waarde.

De groeten en hopelijk vindt je wat je zoekt.
Naar boven
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2009 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees al dat je niet weet waar je over spreekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2009 4:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Truus, dank voor je bondige respons, maar nou zit ik met de vraag : Wat weet ik niet ? Jouw persoonlijke situatie weet ik niet meer van dan je hier boven hebt geschreven. Klopt. Enig inlevend vermogen (en ervaringen) heb ik wel dus ondanks dat ik zelf zelden last van geluidshinder heb, denk ik wel een voorstelling te kunnen maken hoe een ander het kan beleven.

Gaat het echter over of er een vastgestelde norm is wat sociaal is, dan daag ik je uit enige tekst te tonen (inzake geluid) met een vastgestelde definitie van deze norm. (jouw ridderkerk.lnk zegt nl dat die er niet is)

Mocht je nog iets anders bedoelen dan waardeer ik enige verheldering.

Grt
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.