Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Hardboard geschikt om geluid te dempen tegen plafond?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
1852



Sinds: 14-6-2008
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Wo Dec 31, 2008 8:52 pm    Onderwerp: Hardboard geschikt om geluid te dempen tegen plafond? Reageer met quote

Is geperforeerd hardboard zoals onder in sommige bedden onder matrassen voorkomt geschikt om de akostiek te verbeteren?
Ik wil de platen tegen een bestaand gipsplafond in de slaapkamer toepassen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jan 01, 2009 10:55 am    Onderwerp: Re: Hardboard geschikt om geluid te dempen tegen plafond? Reageer met quote

1852 schreef:
Is geperforeerd hardboard zoals onder in sommige bedden onder matrassen voorkomt geschikt om de akostiek te verbeteren?
Ik wil de platen tegen een bestaand gipsplafond in de slaapkamer toepassen


Niet geschikt voor breedbandige absorptie, eigenlijk ook niet met bijvoorbeeld mineraalwol erachter. Overigens is deze aanpak ook niet echt brandveilig!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
1852



Sinds: 14-6-2008
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Do Jan 01, 2009 7:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

het potentiële brandgevaar was ik van op de hoogte. Mijn idee was dit te verminderen door de hardboard op de gipsplaten te lijmen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jan 01, 2009 7:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De plaat rechtstreeks (zonder spouw erachter) tegen een gipsplaat gaat TOTAAL GEEN effect hebben!

In een van je eerdere topics heb ik een linkje gezet naar een site waarin absorptie-systemen worden toegelicht.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.