Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

eindwerk

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dennnn91
Gast





BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2008 7:25 pm    Onderwerp: eindwerk Reageer met quote

hallo
ik moet voor school een eindwerk maken met titel akoestische eigenschappen van materialen, vormen en indeling van ruimtes
hierbij moet ik een theoretisch deel maken en een proef doen maar ik weet niet goed welke proef ik wil doen
ik dacht misschien om een galmkamer of buis van Kundt te gebruike en daar dan verschillende materialen te testen op hun absorptie maar ik weet niet goed of dat dit mogelijk is om uit te voeren
ik zou die galmkamer of buis van kundt dan zelf moeten maken en ik vind er weinig over op het internet
dus als jullie opmerkinge of ideeen hebben mogen jullie die altijd posten Razz
en ook informatie voor het theoretisch deel is welkom Very Happy
alvast bedankt
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 8:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, Dennnnnn,

Wat voor (meet)apparatuur heb je tot je beschikking voor je proefjes?

Voor het theoretische deel neem ik aan dat je iets vertelt over absorptie in ruimten, begrippen als absorptie, absorptiecoëfficiënt en nagalmtijd T60. Formules om hieraan te rekenen kun je met wat Googlen wel vinden.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com


Laatst aangepast door Geluidforum op Di Feb 03, 2009 5:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Dennnn91
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet niet welke meetapparatuur ik ga gebruike want da sta in het school
Rolling Eyes
maar maakt da dan zo uit welke meetapparatuur je gebruikt?
en anders kan ik da donderdag wel vragen

ja over die absorptie enzo ga ik nog wel veel over praten Wink
maar ik wou eigenlijk het aantal formules in mijn werk zo weinig mogelijk maken omdat ik van die formules vaak zelf niks snap Laughing
maar nu ik zo meer en meer opzoekwerk zit te doen ziet het ernaar uit dat ik wel wat formules in mijn werk ga moeten doen

danku
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 6:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het zou handig zijn als je met die apparatuur een nagalmtijd zou kunnen meten of desnoods een niveauverval kunt registreren en digitaal kunt verwerken... Vroeger werd een niveauschrijver (soort plotter) gebruikt en werd de nagalmtijd van het papier 'afgemeten' met een speciaal sjabloontje!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.