Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Dreunen van o.a. voetstappen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
roosten



Sinds: 8-12-2008
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Ma Dec 08, 2008 10:33 pm    Onderwerp: Dreunen van o.a. voetstappen Reageer met quote

Hallo,

Ik woon in een appartement, gebouwd in 2005 met links en rechts van mij buren. En heb best last van burengeluiden. Vreemd genoeg hoor ik niet de kruisende baby en de stereo/tv die nogal hard kan staan bij de buren, maar wel het dreunende geluid van voetstappen, van deuren die dicht worden gedaan en andere vreemde kortstondige klopgeluiden. Ik heb het hier met de buren over gehad en het blijkt dat ze van hun buren (inclusief mijzelf) dezelfde geluiden horen. En dat terwijl ik niet als een idioot door m'n huis heen stamp of m'n deuren keihard dicht doe. We hebben overigens allemaal een laminaatvloer en deze volgens de voorschriften opgesteld door de Vereniging van Huiseigenaren voorzien van geluidsisolatie. Wij vinden het allen vervelend en willen hier graag een oplossing voor. De vraag is natuurlijk: hoe?

Ik heb e.e.a. op internet gelezen, bijvoorbeeld het oplossen van geluidslekken:
- contactdozen in de muur
- overgang van tussenmuur naar buitenmuur
- overgang van tussenmuur naar plafond en vloer
Hoe kun je deze geluidslekken oplossen (als dat het al is)?

Daarnaast lees ik vaak over een zwevende voorzetwand. Zal dit afdoende zijn, of in ieder geval helpen?

Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,
roosten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Dec 08, 2008 11:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit lijken me voornamelijk contactgeluiden door niet of slechts ontkoppelde woningscheidende constructies, waar achteraf helaas niet erg veel aan te doen is.

Idealiter liggen laminaatvloeren niet alleen op een trillingdempende onderlaag, maar ook mechanisch ontkoppeld van de muren. De meeste VVE's omschrijven alleen een isolatie-eis voor de ondervloer en zeggen weinig over de legwijze. Persoonlijk heb ik mij wel eens verbaasd over de prestaties die de leveranciers van dergelijke ondervloeren opvoeren.

De beste oplossing voor het geluid van slaande deuren is nog steeds het plaatsen van rubber dopjes in het kozijn of het toepassen van duervangers (dempers).

Luchtgeluidlekken, als in de door je genoemde voorbeelden, zijn vooral aan de orde wanneer je, zoals je aangeeft bij jou niet het geval, gesprekken en muziek vanaf de andere zijde hoort.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.