Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Isolatiewaarden stalen pijpleiding

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeroen W



Sinds: 18-7-2008
Berichten: 2
Woonplaats: Tilburg

BerichtGeplaatst: Wo Nov 19, 2008 11:14 am    Onderwerp: Isolatiewaarden stalen pijpleiding Reageer met quote

Hoi Allen

Voor de berekening van de uitstraling van een stalen pijpleiding heb ik Isolatiewaarden (in spectraal verdeling) nodig. De stalen leiding heeft een dikte van 15mm, met als stromend medium stoom en een tweede leiding met ruwe olie. diameter leiding is 18 inch. (ik heb nog meerdere materiaal diktes voor verschillende leiding diameters nodig, maar begin maar even met één dikte).

Ik heb het Lw in de leiding berekend, om hieruit de geluiduitstraling te berekenen heb ik nog de Isolatiewaarden voor de leidingmantel nodig.

Wie weet waar ik deze info kan vinden of wie kan mij aan deze gegevens helpen?

Alvast bedankt,

Groeten

Jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Nov 19, 2008 12:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kwam na wat Googlen deze PDF tegen.

Ik ga hem zelf ook even lezen Wink

Let ook even op de aan het eind van het artikel genoemde bronnen!

Hier wordt verwezen naar een IEC-norm (concept) waarin dit onderwerp aan de orde zou komen...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.