Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Brommende koelkast bovenbuurman

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast82
Gast





BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2008 9:13 pm    Onderwerp: Brommende koelkast bovenbuurman Reageer met quote

llo,

De situatie is als volgt: Ik woon in een jaren 30 appartement (houten plafonds?) en heb een bovenbuurman. Nu heb ik al een tijd erg last van de koelkast van deze bovenbuurman. De koelkast bromt nogal en dit is in de kamer onder zijn koelkast behoorlijk hard te horen.

Op bepaalde plekken lijkt het gebrom zelfs versterkt. Het is een erg laag en indringend geluid dat nogal op de oren werkt, erg vervelend. Het lijkt alsof er een dieselmotor staat te draaien.

Nu hebben de buurman en ik het probleem proberen op de lossen door de rubbers onder de koelkast te vervangen, echter had dit geen resultaat. Een paar dagen geleden heb ik een rubberen isolatiemat bij de Gamma gehaald, maar ook dit heeft geen effect.

Heeft iemand andere ideeen om dit probleem op te lossen? Het is om gek van te worden. Alvast bedankt!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Nov 08, 2008 12:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De compressor van een koelkast is vaak (ín de koelkast) op rubber trillingdempertjes geplaatst. Deze rubbers kunnen verouderen en/of stuk gaan. Wellicht is dit hier het geval en kan het vervangen van de originele trillingdempers een oplossing bieden.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.