Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

detecteren van bron geluidsoverlast

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cheezy
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Sep 10, 2008 9:46 pm    Onderwerp: detecteren van bron geluidsoverlast Reageer met quote

Hoe detecteer je waar geluidsoverlast vandaan komt?

Ik heb last van geluidsoverlast van - volgens mij - een koelkast van de buren. Het is een diepbrommend geluid wat je eigenlijk amper hoort en meer voelt. Zoiets als van een dieselmotor van een grote pomp. Mensen die het niet weten, horen het meestal niet. Als je het eenmaal hoort, lijkt het continue in de hoofd te boren... Kortom, super irritant. Evil or Very Mad Het meest vervelende is dat het de hele dag door gaat. Overdag is dat nog niet zo erg, maar 's nachts word ik er wakker van. En dat is niet de bedoeling... Cool

Nu probeer ik te achterhalen waar het vandaan komt. Het is niet uit mijn eigen huis, dat heb ik achterhaald. Het komt ook niet van buiten.
Het moet dus van mijn buren komen. Maar wie-o-wie is het wel?
Ik woon in een jaren dertig pand in Rotterdam. Met houten vloeren. Mijn buren zeggen allemaal dat het niet van hen vandaan komt. Terwijl ik zeker weet dat ik iets hoor. Hoe kun je er achter komen waar zo´n geluid vandaan komt?
Wie heeft er een suggestie?

Cheezy
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Sep 10, 2008 10:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Detectie door eliminatie Exclamation

Je bent nog 'on speaking terms' met je buren, da's dus handig.

Dit betekent dus dat je de buren vraagt hun apparaten een voor een uit te zetten en vervolgens in je eigen huis gaat luisteren of je het geluid nog hoort. Notoire boosdoeners zijn afzuigingen, vijverpompjes en pompjes van grotere aquaria, liftinstallaties, hydrofoorpompen (bij hogere gebouwen) en pompen van grotere verwarmingsinstallaties.

Een koelkast loopt meestal niet continu (hydrofoorpompen ook niet overigens), dus op basis daarvan kun je ook sommige bronnen uitsluiten.

Een simpel apparaatje om direct een bron te detecteren is er niet!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.