Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Installatie vrijdragend plafond

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
happymo
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Aug 03, 2008 1:08 pm    Onderwerp: Installatie vrijdragend plafond Reageer met quote

Ik ben sinds 1.5 jaar eigenaar van een gerenoveerd appartement. Vrij snel na er ingetrokken te zijn, heb ik gemerkt dat de removatie meer betrekking had op ‘window dressing’ dat op structurele dingen zoals een degelijke geluidsisolatie.
In heel het gebouw ligt er parket maar er is geen zwevende vloer of verlaagd plafond geinstalleerd wat maakt dat ik bijzonder veel last heb van contactgeluiden van de bovenbuur. De gyproc plaat is volgens mij direct op de dragende vloer erboven bevestigd.
Hij weet dit en houdt er in mate van het mogelijke rekening mee en loopt op zacht schoeisel maar als er bezoek is dat op hakken loopt klinkt het gedreun wel heel erg door. Door de geringe isolatie en het parket hoor je eigenlijk elke stap en ik word er stilletjesaan gek van.
Ik heb geen of weinig last van luchtgeluiden, behalve als zijn stereo openstaat wat zelden gebeurt, dan hoor je de bassen.
Ik heb een architect onder de arm genomen en deze heeft me aangeraden een vrijdragend metal stud plafond te installeren, dus bestaand plafond te verwijderen installatie als volgt:

Nieuw verlaagd plafond dient volledig los te staan van de dragende vloer met behulp van een onafhankelijk metalen regelwerk (Metalstuds van Gyproc) U- en C-profielen (maximale kleinste overspanning 5 m). Hiertegen worden 2 platen BA13 geschrankt geschroefd.
Men gebruikt 2 x PE10 of 1 X PE30 polyethyleen band tussen de randprofielen en de muur.
De gyprocplaten mogen GEEN contact maken met de verticale muur; hiervoor laat men tussen de platen en de muur een spleet van ongeveer 2 mm; Deze wordt bij afwerking opgespoten met soepelblijvende overschilbare siliconen-kit

Dit zou een verbetering moeten opleveren van 8-12db dus al zeker een halvering van de contactgeluiden. Zwevende vloer boven installeren is uiteraard geen optie. Denk toch dat dit al een groot deel van de last kan wegnemen.

Mijn vraag nu: wat zijn de ervaringen hiermee en kan iemand me een goede vakman aanraden met kennis van zaken in België?

Ik ben op de site van Gyproc aan het kijken, maar veel bedrijven schijnen alleen voor bedrijven te werken en lijken niet geinteresseerd in particulieren.
Opzet gaat niet goedkoop zijn, maar in dit stadium is budget niet belangrijk. Het gaat me hier om mijn woongenot en dat is onbetaalbaar.

Alvast bedankt voor jullie input.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.