Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

houten vloer zonder geluidswerende ondervloer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
willemijn
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jul 06, 2008 8:11 pm    Onderwerp: houten vloer zonder geluidswerende ondervloer Reageer met quote

Hoi,

ik heb zojuist een halfuurtje op deze site rondgelezen en moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel vrolijk van word. Ik ben er altijd vanuitgegaan dat geluidshinder bij wet verboden is, en dat dat dus ten alle tijden reden geeft om een overlast veroorzaker aan te pakken. niet dus...

Ik woon sinds begin april in een appartement dat ik gekocht heb. Boven mij woont een man die huurt via een verhuurder. Ik hoor letterlijk echt alles van hem. Ik weet, als hij thuis is, precies waar hij is, wat hij doet, omdat hij een houten vloer heeft gelegd zonder ondervloer. In de ruimte die bij mij dient als slaapruimte heeft hij een ateliertje waar hij tot diep in de nacht werkt. Onder de houten vloer in die ruimte ligt een zeiltje, wat betekent dat als hij een pen laat vallen, het geluid zo dichtbij klinkt alsof het een pen was die op mijn vloer viel. Hij loopt ook met zijn schoenen aan in huis en ik hoor hem praten.
In de splitingsakte van mijn VvE staat dat je bij gebrui van harde vloerbedekking toestemming moet vragen aan de vergadering en da eventuele specificaties kunnen worden opgenomen in een huishoudelijk reglement, maar er is geen huishoudelijk reglement.

Ik ben echt ten einde raad. Ik vermijd mijn huis momenteel omdat ik niet 24 uur per dag wil weten wat mijn bovenbuurman zegt, doet, wanneer hij hoest, wanneer de telefoon gaat en wat er op nederland 3 te zien is als ik naar nederland 1 kijk.
Ik ben nu bezig met een officiele klacht naar de verhuurder van zijn huis, maar ik wil zo graag weten, omdat bekend is dat houten vloeren leggen zonder isolatie overlast veroorzaakt, of ik uberhaupt een poot heb om op te staan. Zo niet, dan voorzie ik een snelle verhuizing, want ik hou dit absoluut niet vol.
Hulp en tips zijn meer dan welkom.

groet,
Willemijn
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jul 07, 2008 8:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp dat een verhuurder eigenaar is van het pand (en dus als eigenaar een vertegenwoordiging heeft in de VVE)?

In dat geval zou ik eerst bij de VVE navragen of de toestemming voor een harde vloer is gevraagd. Is dit niet het geval dan zal de eigenaar van het pand (de verhuurder dus) hierop kunnen worden aangesproken. De verhuurder moet dan maar met haar huurder in conclaaf gaan.

Heb je met de bewoner gesproken? Hoe weet je dat het een vloer zonder ondervloer is? Ook een vloer mét ondervloer kan, door foutief leggen, problemen opleveren.

Ik hoop dat je wat extra informatie wilt verstrekken!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jul 07, 2008 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je de telefoon hoort, en de man hoort praten, is waarschijnlijk ook niet alleen de houten vloer de boosdoener.
Naar boven
willemijn
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jul 07, 2008 6:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Ik begrijp dat een verhuurder eigenaar is van het pand (en dus als eigenaar een vertegenwoordiging heeft in de VVE)?

In dat geval zou ik eerst bij de VVE navragen of de toestemming voor een harde vloer is gevraagd. Is dit niet het geval dan zal de eigenaar van het pand (de verhuurder dus) hierop kunnen worden aangesproken. De verhuurder moet dan maar met haar huurder in conclaaf gaan.

Heb je met de bewoner gesproken? Hoe weet je dat het een vloer zonder ondervloer is? Ook een vloer mét ondervloer kan, door foutief leggen, problemen opleveren.

Ik hoop dat je wat extra informatie wilt verstrekken!


In dat traject zit ik inderdaad momenteel, maar de verhuurder (een groot bedrijf) is niet de snelste. Ik heb hen, via mijn VvE gevraagd om toestemming. Toen ik mijn buurman eens aansprak over het geluid, zei hij direct: 'dat is vreemd want onder de vloer in de woonkamer ligt vloerbedekking, en in de slaapkamer zeil.' De vloerbedekking die in de woonkamer ligt is gelegd voordat hij er kwam wonen. Hij woont er ondertussen al ruim 14 jaar. Bij navraag is dit absoluut niet voldoende isolatie. Dat zeiltje in de slaapkamer lijkt wel geluid aan te trekken: ik hoor alles en hij hoort mij. Je kunt je voorstellen dat deze informatie in een slaapkamer alles behalve prettig is en extra huisvredebrekend.

Ik las ergens dat je, op verzoek, een geluidstest kunt laten doen. Een meting. In het geval het niet beter wordt en deze jongen inderdaad toestemming heeft gekregen zonder voorwaarden, dan wil ik een geluidstest laten doen. Ik kan me ab-so-luut niet voorstellen dat dit rechtmatige geluiden zijn. Weet iemand daar meer vanaf?
Naar boven
willemijn
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jul 07, 2008 6:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert schreef:
Als je de telefoon hoort, en de man hoort praten, is waarschijnlijk ook niet alleen de houten vloer de boosdoener.


dat klopt, maar als hij naast de contactgeluiden overlast ook niet de rustigste bewoner is, dan krijg je dat. Wink
maar goed: dat is inderdaad wel een punt. hij beweert bij hoog en laag dat het de fundering is. mijn onderbuurman hoort niks van mij. en zelfs als hij met hakschoenen over mijn vloer loopt, klinkt het vele malen dempender dan bij mij. Het lijkt wel alsof hij de tv ook direct op de vloer heeft staan. en als er geen isolatie is, dan zal dit waarschijnlijk ook wel meewerken aan het luchtgeluid. Overigens heb ik van het luchtgeluid minder last.
Naar boven
Xander
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Aug 01, 2008 12:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf ook onlangs een appartement gekocht die een houten verdiepingsvloer heeft. Ik ben ook behoorlijk geschrokken van de slechte geluidsisolatie van dit soort verdiepingsvloeren.

Veel informatie over het oplossen van problemen hiermee vind je op http://ww.nsg.nl, de site van de Nederlandse Stichting Geluidshinder. In hun brochures is te lezen wat je wel en niet moet/kunt doen.
Zelf denk ik bv aan het verzwaren van de verdiepingsvloer, door er glas/steenwol en zand in te laten storten (uiteraard alleen als de balken dit kunnen dragen).

Overigens, t.a.v. wat je zegt over hoe de vloer bij je bovenbuurman is gelegd: volgens de NSG kan in veel gevallen een ondervloer op een houten vloer juist voor verslechtering zorgen en zou je dus zonder ondervloer moeten leggen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.