Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Berekenen geluiduitstraling Pijpleidingen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeroen W



Sinds: 18-7-2008
Berichten: 2
Woonplaats: Tilburg

BerichtGeplaatst: Vr Jul 18, 2008 11:31 am    Onderwerp: Berekenen geluiduitstraling Pijpleidingen Reageer met quote

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar formules/berekeningswijze van de geluiduitstraling van pijpleidingen.

Ik heb de VDI 3733 (erg zwaar om doorheen te worstelen) en het artikel "Pipe Noise" van J.H. Granneman (geeft duidelijke berekening voor rechte leidingsecties).
ik nu ook nog formules/berekeningswijzen nodig voor de effecten van "expansion loops" en bochten van verschillende gradaties, alsook T-splitsingen en diameter sprongen.

Wie kan mij hier mee helpen?

Groeten

Jeroen W
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jul 21, 2008 9:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kwam enige tijd geleden dit tegen aangaande kleppen in leidingsystemen. Er worden ook enige rekennormen in genoemd, misschien zijn deze breder dan enkel kleppen.

Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.