Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverlast bovenburen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
katerina
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 12:48 pm    Onderwerp: geluidsoverlast bovenburen Reageer met quote

Vorig jaar is onze boven etage gerenoveerd. Ik heb de aannemer verzocht om extra isolatie in de nieuwe plafons aan te brengen omdat het huis oud is. Nu heb ik het gevoel dat de tegenovergestelde is gedaan, alsof de plafond dunner geworden is. De kinderen van de bovenburen kunnen inmiddels lopen/rennen, praten, schreeuwen en wij horen alles. Onze baby van 6 maanden kan 's ochtends na 7 uur niet meer slapen van al het gebonk en geschreeuw. Ik stoor me enorm aan en de enige waaraan ik kan denken is "wat kan ik doen" om dit probleem op te lossen. Ik heb geen zin om opnieuw te verbouwen.
Hoe los ik dit op? Geld is geen probleem.

Dit nog: ik wil niet praten. Ik zoek een oplossing in de stijl ´hangplafond´ etc. Ik zoek materialen die makkelijk te bevestigen zijn en goed werken.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 2:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk 'Geld is geen probleem'! Die hebben we het liefst.

Neem contact op met een bouwtechnisch adviesbureau met kennis van akoestiek (bijvoorbeeld via http://www.adviseurs-geluid.nl. Zij zullen bij opdracht je woning en eventuele tekeningen bekijken, zo nodig metingen uitvoeren en een voorstel doen voor oplossingen waar een goede aannemer (vraag het bureau naar de aannemers waar zij ervaring mee hebben) zo mee aan de gang kan.

Als we het hebben over na-isolatie kán (doch sterk afhankelijk van de bestaande bouwkundige situatie, laat hier iemand naar kijken) een trillingsvrij opgehangen, verzwaard en sterk absorberend systeemplafond een significante verbetering opleveren.

Veel succes!

PS: Voor mensen zónder onuitputtelijk budget is het een optie om de site van de Nederlandse Stichting Geluidshinder (www.nsg.nl) te bezoeken. Hier kun je boekjes kopen met titels als:
  • Geluidhinder Buren
  • Geluidhinder Loopgeluiden
  • Geluidsisolatie Vloeren
  • Geluidhinder - Isolatie tussen kamers in eigen woning
Ik weet niet of ze allemaal nog beschikbaar zijn of dat sommige zijn samengevoegd.

PS: Katerina (en anderen), als je je registeert (zie kleine menuutje onder de banners, bovenaan pagina) kun je makkelijk (zonder vervelende beveiligingen) posten en je posts aanpassen Idea!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com


Laatst aangepast door Geluidforum op Di Mei 20, 2014 2:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 3:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Kijk 'Geld is geen probleem'! Die hebben we het liefst.

Mr. Green LOL
Maar teveel van deze heb je geen forum meer nodig maar een adres- of telefoonboek.

Katerina, juist een grapje na het goede en complete advies van Geluidforum.
Tussen haakjes: Ik ben jaloers, voor mij is dat wel een probleem.
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.