Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Muziekkamer ( Geluidsdicht voor zo ver mogelijk maken ) ?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ap
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2008 10:05 pm    Onderwerp: Muziekkamer ( Geluidsdicht voor zo ver mogelijk maken ) ? Reageer met quote

Beste Mensen

Ik heb eigelijk 2 vragen waarmee ik al geruime tijd rondloop.
Ik woon 4 hoog in een appartement en speel veel op mijn digitale piano en keyboard/workstation ( tyros ). Aangezien ik geluidshinder wil voorkomen en liever op goede voet met mijn buren leef speel ik ''meestal'' met koptelefoon op. Ik zou graag zonder koptelefoon willen spelen omdat dit toch een andere muziekbeleving geeft. Op dit moment ben ik bezig om te zien of ik kan verhuizen naar een ruimere woning zodat ik een kamer extra erbij heb. Alleen of dit op korte termijn gaat lukken is allesbehalve zeker. Mijn buget is niet groot daar ik helaas na 2 klaplongen 3 longbloedingen en zware operatie in de ziektewet zit.
Ik heb gezien en gelezen dat het geluiddicht maken of het zoveel mogelijk proberen geluiddicht te maken bijzonder kostbaar is.

Ik heb gelezen dat er de mogelijkheid bestaat om een soort kamer in kamer te maken maar ik heb hierover nog geen echte beschrijving kunnen vinden. Ik heb wel een idee gekregen na het geen ik allemaal gelezen heb, alleen weet ik niet of dit wel een zinvol idee is:
Een houten frame werk tegen de muur monteren waarop een isolerende folie komt. Hierop zou ik dan glas of steenwol plaatsen waar tegen ik weer gipsplaaten monteer. Tussen het muur en de folie wou ik dan enkele centimeters ruimte laten. De vloer had ik op een of andere manier zwevend willen krijgen om net als bij de wanden direct contact te vermijden. Boven mij heb ik niemand wonen en weet dus ook niet of het dan zinvol is het plafon te bewerken. Nogmaals ik ben geen exper op dit gebied behalve dan in het produceren van geluid. Is er iemand die een andere idee heeft om betaalbaar een redelijk resultaat te behalen ?
En of is er misschien iemand die informatie kan geven over hoe je het beste een kamer in kamer systeem kan uitwerken ? ik kon daarover zelf niet zo snel wat vinden.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2008 11:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Ap,

Ontkoppeling is erg belangrijk, dus niet alleen aan de vloer (die je zwevend wilt voorzien), maar ook aan de wanden en het plafond (dat op de contactloze binnenwanden kan rusten.

Via deze link kun je bij de NSG (Nederlandse Stichting Geluidshinder - www.nsg.nl) een boekje bestellen waarin de basis staat uitgelegd.

Op dit forum zijn er ook wel wat onderwerpen die het bouwen van contactloze vloeren en wanden behandelen... gebruik hiervoor de Zoekfunctie!

Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.