Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

verschijnen bezwaarcommissie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
john beemsterboer
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 4:46 pm    Onderwerp: verschijnen bezwaarcommissie Reageer met quote

goedemiddag

ik heb een vraag
binnenkort moet ik verschijnen voor commissie bezwaar en beroep

nu wil ik een discussie aangaan mbt geluidsoverlast in combinatie met een nieuwe melding milieubeheer waarvoor een vergunning is vereist

bij handhaving is een langetermijn geluid gemeten van 45,6

nu wordt aan de andere kant van het bedrijf iets gebouwd voor vrachtwagens waardoor ik dan overlast zou krijgen van 10 db over de gehele dag

klopt het dan dat het langtermijn gemiddelde wordt45,6 + 0,1 is 45,7

dus elk apparaat of machine dat 10 db over een etmaal produceert zou een toename van 0,1 geven over de geconstateerde metingen
of zie ik dit verkeerd

volgende vraag is als een vrachtwagen 55 db produceert en een half uur staat te draaien hoeveel is dit geluid dan over het langtermijn gemiddelde

ben dus bezig mijn bezwaren te onderbouwen, wou dat ik dit zelf kon uitrekenen op een rekenmachine maar helaas ik ben niet zo slim daarvoor Embarassed Embarassed :
bij voorbaat mijn dank
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 8:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben geen milieuwetgeving-expert en kan niet zo veel met het verhaal zonder uitgebreidere omschrijving. Misschien kun je hier wat mee:

Het optellen van geluidsniveaus

Quote:
klopt het dan dat het langtermijn gemiddelde wordt 45,6 + 0,1 is 45,7


Nee...

Quote:
dus elk apparaat of machine dat 10 db over een etmaal produceert zou een toename van 0,1 geven over de geconstateerde metingen
of zie ik dit verkeerd


Ja...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.