Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

overlast buren, hoe op te lossen?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lena
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 9:59 pm    Onderwerp: overlast buren, hoe op te lossen? Reageer met quote

4 Maanden geleden hebben we een eengezinswoning uit 1976 gekocht. Dit is een geschakelde/geknikte hoekwoning. Dat houdt in dat de keuken van de buren naast onze woonkamer zit. Elke dag horen we het dichtslaan van keukenkastjes. Sowieso horen we het jongste zoontje (4 jaar) elke dag heen en weer rennen (zijn slaapkamer zit schuin boven onze woonkamer). We worden ook gek van het gebonk en harde loopgeluiden.
Na de buren hierop te hebben aangesproken (zij waren zich van geen kwaad bewust), ging het een tijdje beter. Maar nu zijn we weer terug bij af. Soms lijkt het ook wel of ze dit expres doen.

Buren aan de andere kant van hun hebben er ook last van en hebben er ook al een aantal keer wat van gezegd. Vooral het jongste kind en de vader (erg norse man) zijn de veroorzakers.
Voordat ik lichtelijk paranoide word, vraag ik me af wat we het beste kunnen doen.....

Politie inschakelen lijkt me weinig uit te halen.
Misschien helpt het om een tussenwandje te laten plaatsen, ik heb echter geen idee hoe of wat. Het is dus een woning uit 1976 en volgens mij bestaat de muur uit een ankerloze spouwmuur of zoiets. Ik weet dit echter niet zeker.
Zijn de buren gewoon asociaal of is het verstandig om e.e.a. na te laten kijken/ te laten isoleren? HELP!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 11:40 pm    Onderwerp: Re: overlast buren, hoe op te lossen? Reageer met quote

Lena schreef:
Na de buren hierop te hebben aangesproken (zij waren zich van geen kwaad bewust), ging het een tijdje beter. Maar nu zijn we weer terug bij af.

(...)

Zijn de buren gewoon asociaal of is het verstandig om e.e.a. na te laten kijken/ te laten isoleren? HELP!


De buren hebben destijds meegewerkt en toen ging het beter. Misschien mag je ze er toch nog eens aan herinneren..? Wink

De vormen van overlast die je noemt duiden grotendeels op contactgeluid (keukenkastjes, rondrennend kind) en de overdracht van woning naar woning is, wanneer bijvoorbeeld betonnen vloeren en verdiepingsvloeren onontkoppeld doorlopen, nog maar in geringe mate afhankelijk van de uitvoering van de scheidingswanden (volsteens of ankerloze spouw).

Ik neem aan dat je gesprekken in de keuken van de buren niet letterlijk kunt verstaan.

Uit bovenstaande 'gegis' kun je al afleiden dat het probleem (en dus ook de oplossing) extra kennis vereist over de bouwwijze van jullie huis. Als je maatregelen overweegt zoek dan eerst eens oude (bouw)tekeningen van de woning op en neem dan een akoestisch onderlegde bouwkundige in de arm. Ik ben echter bang dat maatregelen niet eenvoudig (dus goedkoop) zullen zijn. Als de buren zich willen aanpassen, het zoontje opgroeit tot een rustig en leergierig knulletje en de buurman postzegels gaat sparen of een aquarium als hobby neemt ben je waarschijnlijk goedkoper uit.

Struin nog eens wat rond op dit forum (er zijn genoeg andere onderwerpen hierover) of stel aanvullende vragen hier.

Als de hinder gewoon overdag plaatsvindt en niet te wijten lijkt aan baldadigheid of opzet, sta je als eigenaar van een woning t.o.v. de buren niet erg sterk ben ik bang...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.