Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsisolatie 'hek' tussen DJ's

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
_Olivier_
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 3:42 pm    Onderwerp: Geluidsisolatie 'hek' tussen DJ's Reageer met quote

Voor en fuif zou ik een hek van ongeveer 8m op 3m kunnen afsluiten zodat het geluid er niet (minder) doorkomt zoudat wij aan beide kanten een DJ kunnen plaatsen.

Daarom zijn wij op zoek naar geluidswerende scherm of iets anders waarmee wij dit zouden kunnen afsluiten.

Zou dit gaan met noppenschuim?

Graag reacties
Dank
ps je kan mij tevens contacteren op olivier_vanoost@hotmail.com
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 4:12 pm    Onderwerp: Re: Geluidsisolatie Reageer met quote

_Olivier_ schreef:
Voor en fuif zou ik een hek van ongeveer 8m op 3m kunnen afsluiten zodat het geluid er niet (minder) doorkomt zoudat wij aan beide kanten een DJ kunnen plaatsen.

Daarom zijn wij op zoek naar geluidswerende scherm of iets anders waarmee wij dit zouden kunnen afsluiten.

Zou dit gaan met noppenschuim?


Nee, dat gaat niet met noppenschuim (dat is namelijk een geluidabsorberend materiaal dat geen enkele relevante isolatiewaarde heeft), wel een beetje met een 6 meter hoge zandwal of dikke betonnen schutting Wink, waarbij het resultaat vooral voor de bastonen nog gering zal zijn. Ik neem aan dat je met een hek van 8 x 3 meter een lengte van 8 en een hoogte van 3 meter bedoeld?

Misschien kun je eens een schets plaatsen met daarop de posities van de gebouwen, het hek, de DJ's en speakers en het publiek en daarop de afstanden aangegeven. Dan kun je (eventueel zelf) er aan rekenen conform de modellen uit de HMRI (downloaden).

Ook reflecties van geluid tegen gebouwen zullen mogelijk een probleem zijn.

Welke soorten muziek worden 'ten elkaar in' ten gehore gebracht?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.