Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

studeerruimte voor hobo in appartement

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
els
Gast





BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 5:20 pm    Onderwerp: studeerruimte voor hobo in appartement Reageer met quote

Hello,

ik ben niet echt thuis in de wereld van geluidsisolatie en demping ...
daarom deze vraag. Ik ben professioneel muzikant, hoboiste, en woon sinds kort op een appartement. Mijn buren zijn niet echt opgezet met mijn studeerbezigheden ...
Ik heb een ruimte ter beschikking van ongeveer 2.5x3 meter die ik kan isoleren maar heb geen ervaring met isolatiematerialen.
In de ruimte zit een raam (enkele beglazing) en deur en lopen ook verwarmingsleidingen (belangrijk om trillingen door te geven??). Ik zag op internet al verschillende leveranciers van absoptieplaten (oa aixfoam). Volstaat dat? waar moet ik nog rekening mee houden? heeft iemand tips om dit aan te pakken?
Ik veronderstel dat een hobo niet zoveel isloatie nodig heeft als bv een drumkamer waar ik op dit forum ook al een item over zag ... of veronderstel ik dit verkeerd?
Ik zit er niets mee in om er geld tegenaan te gooien, maar dan wil ik ook wel zeker zijn dat het effect heeft!!
Alvast bedankt!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 6:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Els,

Klik eens hier als je wilt Wink en hier lees ik:

Quote:
De manier van aanblazen is van invloed op de klank en de geluidssterkte. Voor het voortbrengen van een kwalitatief goede toon is een ver ontwikkelde embouchure vereist. De klank van de hobo is nasaal en zeer vérdragend. Vanwege zijn relatief stabiele en indringende toon wordt de hobo gebruikt om de toon te blazen (meestal een a, soms een bes of een andere noot) waarop de andere instrumenten in een symfonieorkest of harmonieorkest hun stemming aanpassen (afstemmen).


Misschien dat je dus toch het meest geholpen bent met het topic over de drumcabine... Voor professioneel gebruik is een losstaande cabine (leveranciers ook te vinden op dit forum) misschien niet zo'n gekke oplossing. Laat je wel goed voorlichten of vraag eens of je in zo'n cabine mag spelen (eventueel bij één van hun klanten)!

Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.