Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Inmiddels ervaringen met laminaat op houten ondervloer?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2007 1:33 pm    Onderwerp: Inmiddels ervaringen met laminaat op houten ondervloer? Reageer met quote

Momenteel overweeg ik om laminaat te gaan leggen in mijn appartement. Ik woon op de 1e verdieping van een oud (19e eeuws) herenhuis met houten ondervloeren. Het pand is oorsponkelijk niet gebouwd voor bewoning in appartementen. Ik vind een goede relatie met de onderburen belangrijk en wil voorkomen dat geluidsoverlast ontstaat. Anderzijds ben ik geen doe-het-zelver en ik wil bij voorkeur geen al te ingrijpende (en kostbare) maatregelen (laten) treffen.

Op dit forum staan over dit onderwerp al enkele berichten, maar toch heb ik nog een aantal vragen:
- heeft iemand inmiddels (goede) ervaringen opgedaan met een bepaald type ondervloer in een situatie als deze?
- (in vervolg op de vorige vraag) zijn er ondervloeren die een geluidsreductie bereiken van meer dan 10 dB en zo ja, hoe dik zijn die?
- wat zijn ongeveer de kosten van een geluidsmeting? Ik las dat zo'n meting "in de papieren kan lopen", maar aan wat voor bedragen moet ik dan denken?

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Groeten, Jan
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.