Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

meegenieten met de muziek van verschillende buren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
insomnia
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 10:27 pm    Onderwerp: meegenieten met de muziek van verschillende buren Reageer met quote

Beste Lezers,

Wij wonen sinds 2 jaar in een nieuwbouwwijk in de Haarlemmermeer.
Nu hebben wij sinds 7 maanden een kleine meid erbij en werken we beide.(ik fulltime, m'n vriendin parrtime) Nu heeft onze naaste "vrijgezelige" buurman het idee dat ie in een studentenhuis woont, en zet liefst 'savonds na tienen zijn tuindeur open en de TV voluit. Als ik hem daarop aanspreek (de eerste 30 keer vriendelijk) veronschuldigd ie zich overdreven, zegt dat het niet meer voorkomt en gaat vrolijk verder met geluidsoverlast. Tevens heeft ie joekels van speakers staan , en af en toe een heel weekend vrienden over de vloer waarmee hij 48 uur doorhaalt. Tegenover ons achter zijn buren met jongeren die wel eens een tuinfeest geven, liefst doordeweeks en liefst tot een uur of 3 's nachts met de muziek zo erg hard, dat als we zomers de ramen en roosters dicht hebben, je nog licht te dreunen in bed. Wijzelf houden erg rekening met anderen, maar waarom wordt dat niet beantwoord?

Wat is hier, behalve bemiddelen nou eigenlijk aan te doen. Ben al enige tijd aan het zoeken op internet, maar voor zover ik weet, zijn we gewoon de pineut.

"een gast met slapeloze nachten"
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2007 5:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

insomnia

Heb je de stickies in dit forum van geluidforum al gelezen?


Maar ik moet ook toegeven dat je enigzins gelijk hebt in deze zin dat ik vaak verbaasd sta over het verschil tussen de benadering, beoordeling en handhaving gerelateerd tot commerciele en privé activiteiten.

Ik zie vaak niet goed in waarom het geluid van een cafe (gewoon als voorbeeld uit velen) meer of andere beperkingen of handhaving kent dan een particulier.
Of iets of iemand nu direct of indirect geld verdient aan het lawaai dat hij produceert (commerciele/beroepsmatige activiteit), of niet (particulier), maakt voor de ontvanger die met hinder geconfronteerd is, in wezen echt niet veel uit.

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Aug 02, 2007 10:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
(...) Heb je de stickies in dit forum van geluidforum al gelezen?(...)


Deze dus:
- één;
- twee;
- drie.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.