Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast van buren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Katie
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2007 11:57 am    Onderwerp: Geluidsoverlast van buren Reageer met quote

Ik woon in een flatje/appartement, en mijn kamer grenst aan de balkonnen van vele huishoudens (helaas). Nu het lekker weer aan het worden is heeft een van mijn onderburen zijn balkondeur wagenwijd openstaan en het muziek dat eruit komt is zo hard dat je meteen wakker schrikt! Mad Hij begint soms al voor 8u s''ochtends en snachts na 00.00 hoor je hem ook nog wel eens als het lekker weer is. Mag dit eigenlijk wel? Zijn er regels tot hoe laat (en vanaf wanneer) ze zoveel herrie mogen maken en is er een maximum geluidssterkte aan verbonden? Het staat namelijk echt hard, en ik overdrijf zeker niet. Sad
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2007 4:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Cas schreef:
22:00 is een beetje 'de norm' volgens mij.

Bij mijn weten zijn (mits je niet in een appartementencomplex met een eigen huishoudelijk regelement o.i.d. woont) dit soort zaken per AMvB of gemeentelijke verordening geregeld.

Ik zou dus daar eens informeren!

Verder geldt dat overleg (zeker met een nieuwe buurman) altijd een goed idee is...


Verder de verschillende instanties blijven lastig vallen en eventueel dreigen met een melding bij de Ombudsman.

Interessante links derhalve: www.ombudsman.nl en www.nsg.nl (nederlandse stichting geluidshinder)
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Anoniem2
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 12:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hopelijk kan iemand me helpen? Wat zo irritant is dat de onderburen van
muziek houden en ik heb zelf een houten ondervloer onder mijn
vloerbedekking. Ze kunnen zelfs onze voetstappen horen. Ik woon zelf in een bovenwoning wat vroeger eengezinswoning was. Het zijn vrij oude panden dus. Ik ben zelf 2x aan de deur geweest voor niks, ik kreeg te horen "dan leef ik niet meer, als ik na 10 UUR savonds de muziek moet afzetten. Je kan wel de politie bellen maar die doen toch niks." Een beetje asociaal, die buurjongen dus?

Moet ik dan maar gaan isoleren? Ik heb daar natuurlijk geen verstand van,maar al wel een site bezocht wat je kan doen bij een houten vloer. Dat is niet veel dus alleen ondervloer weghalen en vervangen door zware platen cement werd genoemd. Ik ben zelf aan het denken om de politie te
bellen,of de woningbouw een brief te sturen. Ik moet toch iets doen en
het is ook vaak 's-nachts dat ze muziek draaien en dat hoor je vrij goed, dus dan ga ik weer bonken met mijn bank dat t ff stil word bij de buren. Knap lastig!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 7:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anoniem2 schreef:
Ik ben zelf aan het denken om de politie te bellen,of de woningbouw een brief te sturen.

Goed idee!

Anoniem2 schreef:
Ik moet toch iets doen en het is ook vaak 's-nachts dat ze muziek draaien en dat hoor je vrij goed, dus dan ga ik weer bonken met mijn bank dat t ff stil word bij de buren. Knap lastig!

Minder goed idee!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.