Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Nieuwbouwwoning 2016
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MR.
Gast





BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2022 10:46 am    Onderwerp: Antwoord vergelijkbaar probleem Reageer met quote

Hallo Pyara,

Dank voor je reactie. Ik ben nog niet overtuigd van het feit dat enkel aan het bouwbesluit voldoen de aansprakelijkheid bij de aannemer zou wegnemen. We hebben daarom inderdaad zoals jij al aangeeft intussen ook alle relevante stukken rondom de vergunningverlening bij de gemeente opgevraagd en intussen ook ontvangen.

Stel dat er niet conform te de tekeningen is gebouwd, (bijvoorbeeld een te smal uitgevoerde spouw, wat wij vermoeden), dan is er in mijn ogen gewoon sprake van wanprestatie en is de aannemer aansprakelijk. Ook als de spouwmuur vervuild zou zijn, dan is dat volgens mij gewoon nalatigheid van de aannemer en zou dit op zijn kosten hersteld moeten worden, uiteraard voor zover mogelijk. Dat is ook wat we nu gaan proberen aan te tonen, waarschijnlijk door onderzoek aan de woningscheidende wand/spouw. We hebben helaas geen rechtsbijstandverzekering, dus het zal in eerste instantie uit eigen zak moeten komen. Dat betekent waarschijnlijk ook dat het allemaal nog wel even gaat duren.

Het feit dat aan het bouwbesluit wordt voldaan, is daarmee voor mij nog niet ook een vrijbrief voor de aannemer dat hij geen enkele verantwoordelijkheid meer heeft hierin.

De geluiden die jij omschrijft ervaren wij ook, in meer of mindere mate en het is echt gekmakend. Buren aan de andere kant van het blok horen ook regelmatig geluid, maar het is moeilijk te vergelijken. Je zal zelf intussen ook wel ervaren hebben dat je met alle vragen die je hebt naar het kastje van de muur wordt gestuurd.

Onze woning is niet door Heijmans gebouwd, welke aannemer het wel is laat ik nog even in het midden, maar het gaat om partij die regionaal opereert.

Ik zal ergens de komende week wel even wat stukken verzamelen en deze per mail toesturen en zal je dan ook meenemen in waar ik mijn vermoedens op baseer.
Naar boven
Pyara
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2022 5:00 am    Onderwerp: Gehorigheid Reageer met quote

Het moet of aan bouwpuin in de spouw liggen of aan dat idd de spouw te smal of verkeerd is. Ben benieuwd hoe eea zal uitwijzen. Ben benieuwd naar de tekeningen en technische omachrijving. Je kunt ook nagaan of er bouwtoezicht is gehouden door de gemeente ?

Mail me maar ben benieuwd.
Naar boven
Pyara
Gast





BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2022 7:43 pm    Onderwerp: Al wat nieuws ? Reageer met quote

Hoi al wat gehoord ben benieuwd naar ontwikkelingen.

Ik heb een rechtzaak aangespannen teven heijmans verzamel nu alle stukken.

Waardeloos vemaakt en ze doen niks.
Naar boven
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Okt 10, 2022 10:06 pm    Onderwerp: Updates ? Reageer met quote

Is er nog enige update in deze topic van iemand ? Hoor niemand meer, ben nl. benieuwd b.v. of er inderdaad bouwfouten zijn gevonden terwijl uit metingen bleek dat men toch voldoet etc.....

en wat is er dan aan fouten gevonden ben nl. erg benieuwd. Bij mij is het probleem nog steeds hetzelfde erg vervelend.

Laat aub wat horen.

@Stoltenberg : ik zag vaak je comments op deze forum kunnen wij prive even schakelen heb nl wat hulpvragen.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Okt 12, 2022 3:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker, maar je mag het ook hier vragen. Misschien heeft iemand er iets aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Okt 14, 2022 8:58 am    Onderwerp: Contact Bert Reageer met quote

Hoi Bert,

Kun je me mailen op :

ryan.khawaja001@gmail.com

dank
Naar boven
Mel
Gast





BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2022 11:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Zijn jullie nog verder met een oplossing?
Hoe heeft Heijmans gereageerd?

Door dit geluid zit ik er echt helemaal doorheen.. wil een oplossing maar internet leert mij dat er niks aan te doen is Sad
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2022 10:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb met Pyara de laatste weken een hoop contact gehad en dingen bekeken. Er mag volgens de wet veel kabaal tussen woningen plaatshebben. Als je gevoelig bent voor geluid heb je pech gehad. Het klinkt simplistisch, maar het is een feit, je kunt op je kop gaan staan, het helpt niks. De wetgeving is gewoon, om het in begrijpelijke taal te zeggen, helemaal kut.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Mel
Gast





BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2022 10:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dus eigenlijk is er geen oplossing voor het irritante geluid wat door de spouw helemaal naar zolder trekt Sad Sad . Heb je dus nergens een rust plekje...
Naar boven
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2022 4:28 pm    Onderwerp: reactie bert Reageer met quote

Hallo,

I.d.d. met Bert contact gehad. Zeer attente en aardige behulpzaam persoon die Bert. Ik heb hem alle tekeningen etc... gestuurd. Helaas komen we tot de conclusie dat de bouwers en met Name Heijsmans de huizen ongelooflijk slecht maakt. Voornamelijk op geluidsgebied.

Ze hebben bij mij alles doorgestort en een scheidingswand van 25 cm dus geen spouwmuren. Het is echt een schandaal, en helaas kunnen we er niks aan doen behalve dan verkopen. Ik vind het belachelijk dat er zo een verschil is tussen woningen. Er zijn echt woningen met spouwmuren gebouwd, b.v. van mijn zusje, waar je letterlijk niks hoort van de buren. Zelfs als er feest is en hard muziek hoor je niks. Ook geen contactgeluid. Naar mijn mening hoort het zo te zijn als je een goede uitgevoerde spouwmuren bouwmethode hanteert waar vloeren ook losgekoppeld zijn.

Helaas is dit niet verplicht in het bouwbesluit, wat dus ruk is zoals Bert ook aangeeft. Dus als je een huis koopt vooraal niet eentje van Heijmans kopen en goed opletten of het spouwmuren zijn en monitoren dat alles goed gebouwd is. Ook bij de overdracht. Een goede spouwmuren constructie haalt veel meer dan 52 DB heb ik het gevoel, dus let ook op als deze slecht is gebouwd, kun je nog steeds door metingen voldoen aan bouwbesluit als dit groter/gelijk is dan 52 DB, terwijl de spouwconstructie vol fouten gebouwd kan zijn !

Kortom let erop, en helaas met huidige bouwmethodes niks te doen ze bouwen zo goedkoop mogelijk, en veel buitenlandse bouwers die snel worden ingehuurd en dan weer weg zijn, zeer slechte kwaliteit bouw tegenwoordig. Vroeger bouwden ze naar mijn gevoel veel beter tussen 1999-2015.

Ik heb ook allerlei metingen laten doen waaruit bleek dat ik aan bouwbesluit zou voldoen. Terwijl ik precies weet wanneer me buurvrouw thuis is, elke geschuif of getik hoor aan contactgeluid, en mensen hoor praten. Dus dat blijft voor mij een raadself hoe je dan nog kan voldoen aan 52 db en waardes haalf van 55db in de metingen tewijl ik stemmen kan horen als de buren visite hebben.

Helaas dus niets aan te doen. Behalve collectief met een petitie minister de jonge aanschrijven om de 52DB norm echt te verhogen in bouwbesluit. Ik wil hier best initiatief voor nemen als een ieder dit wil tekenen en verder verspreiden. Wellicht dat dit helpt dan.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2023 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien nog even toevoegen dat de geleverde tekeningen niet compleet zijn.
Er werd een scheepslading tekeningen geleverd, ook van woningen die niets met die van pyara te maken hebben.
Maar na veel gedoe hebben we uitgepriegeld dat bepaalde tekeningen ontbreken.
Pyara wil bijvoorbeeld weten of een voorzetwand enig soelaas biedt en dat kan ik niet bepalen omdat er geen detail is van hoe zijn woning aan die van de buren is gebouwd. Pyara heeft blijkbaar ook een architect geraadpleegd die zegt dat hij aan de hand van deze tekeningen niet zou weten hoe hij die huizen moet bouwen.


Dat je de buren hoort verbaast me nauwelijks. Als die een gezellige verjaardag hebben met een man of 8, drankje erbij, door elkaar praten, lachen.... je hebt het zo over 80-85 dB(A).
Dat hoor je heus wel als je zelf in een rustige (slaap)kamer met een geluidsreductie van 52 dB verblijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
pyara_pappoe@hotmail.com
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Apr 23, 2023 11:01 pm    Onderwerp: Updates ? Reageer met quote

is er nog enige update op deze topic ? Mensen die onderzoeken hebben laten doen etc....wat is uitkomst, m.b.t. geluidsonderzoeken en ook volledige bouwkundige keuringen ?

Ben nl. benieuwd waarom mensen met ankerloze spouwmuren dan toch zoveel horen, met name bij die categorie enige updates ? Ik hoor die graag na zo een lange tijd.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 van 7



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.